Volkswagen Beetle Cabrio 1.4 TSI DSG Sport

- 30 augustus 2013

Sportief sfeertje

Onderhuids is de Beetle Cabrio gebaseerd op de Golf VI en de drie benzinemotoren waarmee Volkswagen de Beetle Cabrio aanbiedt, kennen we dan ook uit die vorige generatie Golf. De geteste 1.4 TSI slaat met z'n 160 pk een mooie brug tussen de instap-1.2 met 105 pk en de 210 pk sterke 2.0 TSI, die tot voor kort in de Golf GTI lag. Liever dieselen? Kan ook, Volkswagen levert de dakloze Beetle ook als 1.6 of 2.0 TDI. En weet je eenmaal welke motor het moet worden, dan sta je meteen voor de volgende keuze: die uit één van de drie uitrustingsniveaus. Naast de Trend en de Design is de Beetle Cabrio er ook nog als Sport. Die laatste uitvoering zorgt met sportstoelen en carbon-look voor een sportief sfeertje aan boord van de Beetle.

Aan de buitenkant herken je de Sport onder meer aan z'n achterspoiler, 17 inch velgen en aan de zwarte spiegelkappen, die mooi afsteken tegen de witte lakkleur. De naam 'Sport' dekt de lading trouwens maar half, want naast sportieve zaken voorziet de Sport-uitvoering ook in comfortgerelateerde spulletjes als cruise control, stoelverwarming en climate control. Een prijspakker is 'ie dan ook niet: de Beetle Cabrio zoals wij 'm testten - als 1.4 TSI in Sport-uitvoering - is er vanaf 34.690 euro, maar met de zeventraps DSG-transmissie, het Fender Sound System, xenon en het Executive-pakket (met o.a. navigatie en - altijd doen - parkeersensoren) til je 'm zo naar de veertig mille. Waarmee de Beetle Cabrio nog altijd goedkoper is dan een vergelijkbare Golf Cabrio, dat dan weer wel.

160 pk
240 Nm
205 km/h
8,6 s
6,8 (6.4) l/100km
148 g/km
E
22%
€ 26.350
€ 41.034
€ 752 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • Mazda MX-5 Roadster 2.0 SkyActiv-G 160 GT-M

  • 2017 - Volkswagen Beetle 2.0 TSI DSG-6 Dune

  • 2012 - Volkswagen Beetle 1.2 TSI Design

  • 2009 - Volkswagen New Beetle RSi 3.2 V6 4Motion