Citroën C4 Picasso 1.6 e-HDI Business

- 21 augustus 2013

Concurrentie: kom maar op!

Hoewel er niet zoveel mis is met de generatie die de nieuwe Picasso opvolgt, is de geteste auto wel weer een flinke stap vooruit. Gezien de heftige concurrentie in dit segment was een upgrade op het vlak van aandrijving een vereiste. En het moet gezegd worden, de combinatie van de zuinige, doch over voldoende vermogen beschikkende dieselmotor en de handgeschakelde zesversnellingsbak, is een vooruitgang die hard nodig was. Bij de vorige generatie was het juist de automatische versnellingsbak die ons enigszins negatief stelde ten opzichte van deze motor. Nu bepaal je zelf wanneer je schakelt en kun je een stuk sneller van verzet wisselen. Gebleven zijn de flinke binnenruimte, het comfortabele rijgedrag, het onderscheidende design en de ruime uitrusting voor een concurrerende prijs. Dat alles gecombineerd met de lage bijtelling maakt van de nieuwe C4 Picasso een geduchte concurrent voor verkoopleiders C-Max, Prius Wagon en Scénic.

  • Veel binnenruimte
  • Onderscheidend design
  • Comfortabel rijgedrag...
  • ...maar bochtengedrag en gevoel in stuurwiel lijdt daaronder
  • 1.6 e-HDi voldoende, maar ook niet meer dan dat
  • Grotere velgen een must voor een uitgebalanceerd uiterlijk
112 pk
270 Nm
189 km/h
11,8 s
5,2 (4) l/100km
105 g/km
A
22%
€ 25.790
€ 32.410
€ 594 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Fiat 500L Living 1.6 MultiJet 120 Easy

  • Ford C-Max 1.0 125pk Titanium

  • Toyota Prius Wagon 1.8 Full Hybrid Aspiration

  • Toyota Verso 1.8 VVT-i Aspiration 7P CVT

  • Kia Carens 1.7 CRDi 136pk Super Pack

  • Mazda 5 1.6 ciTD Business

  • 2013 - Citroën Grand C4 Picasso BlueHDI 150 Business

  • 2011 - Citroën Grand C4 Picasso 1.6 e-HDi EGS Ligne Business

  • 2007 - Citroën C4 Picasso 1.6 HDiF Ligne Business

  • 2006 - Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Ligne Ambiance