Volkswagen Touareg 3.0 TDI R-Line Edition

- 11 oktober 2013

Comfort über alles

Met een leeggewicht van ruim 2.000 kg lijkt het vermogen van de 3.0 TDI - 245 pk - op papier misschien wat aan de krappe kant. Gelukkig blijkt het in de praktijk ruim voldoende. Het koppel (550 Nm) en de soepele achttraps automaat helpen de Touareg vlot vooruit - zowel vanuit stilstand als tijdens tussenacceleraties - terwijl het verbruik binnen de perken blijft. Tijdens het remmen en in bochten speelt het hoge gewicht de Touareg wel parten. Luchtvering á 3.150 euro is daardoor geen goedkope, maar wel een zinvolle optie.

Laat je door het sportieve uiterlijk niet van de wijs brengen: het rijden is vooral gericht op comfort. Op de lange stukken Autobahn voelt de grote Volkswagen zich in z'n element en op constante snelheid - ook boven de 130 km/h - is hij aangenaam stil. Als je optrekt, hoor je overduidelijk dat er een dieselmotor onder de kap ligt, maar storend wordt het nooit. Opvallend is ook de wendbaarheid: met behulp van de 360-graden-camera prik je de auto - 4,80 meter lang en bijna 2 meter breed - verrassend eenvoudig in een parkeerplekje, zelfs als de ruimte niet overhoudt.

245 pk
550 Nm
220 km/h
7,6 s
9,0 (7.2) l/100km
189 g/km
G
22%
€ 70.690
€ 102.744
€ 1.884 / maand
€ 596 - € 643 / kwartaal
  • Lexus RX 450h Hybrid AWD President Line

  • Mercedes-Benz GLE 250 d 4MATIC

  • Land Rover Range Rover Sport TDV6 3.0 HSE Luxury

  • BMW X5 xDrive30d High Executive

  • Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC 4Matic

  • Infiniti FX 30d S Premium

  • Mercedes-Benz GLE Coupé 350 d 4MATIC

  • BMW X6 M50d

  • Jeep Grand Cherokee 3.6 Overland

  • Cadillac SRX 3.0 V6 AWD Sport Luxury

  • Audi Q7 3.0 TDI Pro Line S

  • 2019 - Volkswagen Touareg 3.0 TDI Atmosphere

  • 2007 - Volkswagen Touareg 4.2 V8