Ford Tourneo Connect 1.0 EcoBoost Titanium

- 9 november 2013

Ruim en luxe

Niet alleen qua uiterlijk verschillen de Trend en de Titanium van elkaar. Ook in het interieur zien we verschillen, vooral op het gebied van luxe. Zo beschikt de Trend over een audiosysteem met USB-aansluiting, de Titanium gaat daar nog overheen met dual-zone airconditioning, her en der wat subtiele chromen randjes en kleine handigheidjes als een zonnebrilhouder en een kindercontrolespiegel.

Wat beide auto's delen, is hun de enorme binnenruimte. In de vijfzits-Tourneo - er is ook een versie met verlengde wielbasis en zeven zitplaatsen - is ruim plek voor passagiers en een lieve 1.029 liter bagageruimte. Haal je de achterbank uit de auto, dan heb je maar liefst 2.410 liter tot je beschikking. Het binnenste is niet alleen ruim, het is ook prima afgewerkt. Nergens zie je onbedekt plaatwerk en er is veel zorg besteed aan het interieurdesign. Hoewel de harde plastics verraden dat we hier met een afgeleide van een 'busje' te maken hebben, zou een dashboard als deze niet misstaan in een andere Ford. Dat geldt ook voor de prettig zittende stoelen, die per uitrustingsniveau verschillen, maar in alle versies ruim voldoende steun bieden.

100 pk
170 Nm
165 km/h
14,0 s
onb (5.6) l/100km
129 g/km
A
22%
€ 21.900
€ 23.900
€ 438 / maand
€ 201 - € 229 / kwartaal
  • Mercedes-Benz Citan Combi 109 CDI Ambiente

  • Dacia Dokker 1.2 TCe Lauréate

  • 2014 - Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost Titanium

  • 2013 - Ford Tourneo Custom 2.2 TDCI Titanium