Mitsubishi Outlander PHEV Instyle +

- 9 februari 2014

Succes gegarandeerd

Dat in het verleden behaalde resultaten geen garantie geven voor de toekomst, weten ze bij Mitsubishi ook. Of de aantallen van vorig jaar geƫvenaard worden is de vraag. Toch lijken de voortekenen goed. Ook al is het fiscale voordeel met betrekking tot het ontbreken van bijtelling verdwenen, 7% bijtelling is nog steeds erg laag voor een auto als deze. Ook de investeringssubsidies die de aanschafprijs naar beneden bracht, zijn niet meer in te zetten voor ondernemers. Vooral dat laatste zal de verkopen naar verwachting beperken. Net als bij alle andere (plug-in) hybrides, is de fabrieksopgave qua verbruik onhaalbaar. Toch heeft de auto - buiten de lage bijtelling - grote voordelen. Zo is de binnenruimte bovengemiddeld, rijdt hij prima en zorgt de elektrische aandrijflijn voor een ongekend hoog comfort in stedelijk gebied. Wij denken dat Mitsubishi met de Outlander PHEV het kip met de gouden eieren in handen heeft die ook de komende jaren voor groot succes gaat zorgen.

  • Nog steeds fiscaal aantrekkelijk
  • Grote binnenruimte
  • Prettige aandrijflijn
  • Fabrieksopgave verbruik niet haalbaar
  • Verouderd aandoend multimediasysteem
  • Design niet in balans
203 pk
300 Nm
170 km/h
11,0 s
8,1 (1.9) l/100km
44 g/km
A
22%
€ 43.490
€ 51.990
€ 953 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Honda CR-V 2.2 i-DTEC Executive

  • Nissan X-Trail 1.6 DCI Tekna

  • Ford Kuga 2.0 TDCi 163pk Powershift Titanium

  • Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive

  • Subaru Forester 2.0D Comfort

  • Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD i-Catcher

  • Chevrolet Captiva 2.2 D 184 LTZ

  • BMW X3 sDrive18d High Executive

  • Ford Kuga 1.6 Ecoboost Titanium

  • Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 2WD Premium

  • 2015 - Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+

  • 2013 - Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Intense+

  • 2010 - Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Instyle TC-SST 4WD

  • 2007 - Mitsubishi Outlander 2.4 2WD Intro Edition

  • 2006 - Mitsubishi Outlander Sport 2.0 Invite Plus