Volkswagen Fox 1.4 Trendline

Dennis van 't Kruis - 27 juli 2005

Het exterieur

De buitenkant, Ja... dat is eigenlijk wel een klein minpuntje van de Fox. Het is jammer dat Volkswagen het niet heeft gezocht in wat leukere vormen. De andere kant van de medaille is natuurlijk weer wel, dat door de sobere lijnen van de koets, de binnenruimte een groot pluspunt is geworden. De Fox is in ieder geval geen koppendraaier en zal niet snel een favoriet van de jeugdige bestuurders worden. Bij de dealer zag ik meerdere exemplaren van de Fox staan in verschillende kleuren, en daarbij viel op dat vooral de donkere kleuren goed staan. Ook het toevoegen van lichtmetalen velgen draagt bij aan een iets beter uiterlijk. De basisprijs van de Fox 1.2 is € 9.995,- en daarvoor krijg je een voldoende uitgeruste auto. Alle belangrijke zaken die een moderne auto nodig heeft zitten er op. ABS is wel aanwezig, maar naar een stuurhulp, moet je in de basisversie zoeken. Daarvoor moet je € 560,- bijbetalen. En dan ben je dus door de psychologische grens van 10 ruggen heen. Nou was dat evengoed wel gebeurd, want ook als je opteert voor de goedkoopste versie, moet je evengoed de afleveringskosten betalen., en dat is in totaal € 634,45. Maar uit ervaring weet ik dat die kostenpost weleens wordt weggestreept. Voor de vanaf prijs van € 14,995,- krijg je de 1.4 TDi. De testauto die voorzien van meerdere opties komt op een bedrag van € 14.065,-. Maar dat is dan wel exclusief de gemonteerde radio.

75 pk
124 Nm
167 km/h
13,0 s
onb (6.7) l/100km
161 g/km
G
22%
€ 9.995
€ 14.065
€ 258 / maand
€ 94 - € 106 / kwartaal
  • Renault Twingo TCE 100 GT

  • Ford Ka 1.3i 70 pk Appel

  • Fiat 500 1.4 16v Sport