Ford EcoSport 1.0 Ecoboost Titanium

- 10 juni 2014

Onderscheidend goed

Met de introductie van een SUV in het compacte segment is Ford rijkelijk laat. Toch is het slim om de EcoSport niet meer enkel in Zuid-Amerika te leveren. Auto's in dit segment gaan als warme broodjes over de toonbank - de Captur staat de laatste maanden steevast in de top 10 qua verkopen - en kopers kiezen meestal voor flink aangeklede uitvoeringen. We verwachten daarom ook geen probleem met de stevige basisprijs van de EcoSport. Hij heeft zo z'n eigenaardigheden, maar die zijn overkomelijk. Wil je je als consument onderscheiden met een nóg stoerder uitziende compacte SUV, maar wil je wel de grote binnenruimte, het comfort en een prettige aandrijflijn, dan kun je niet om de EcoSport heen.

  • Stoere uitstraling
  • Grote binnenruimte
  • Prettige aandrijflijn
  • Matige kwaliteit kunststoffen interieur
  • Achterklep niet altijd praktisch
  • Geen lage bijtelling
125 pk
170 Nm
180 km/h
12,7 s
5,3 (5.3) l/100km
125 g/km
C
22%
€ 19.995
€ 24.595
€ 451 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Peugeot 2008 1.6 VTi Allure

  • Renault Captur 90 dCi Dynamique

  • Suzuki Vitara 1.6 High Executive

  • Nissan Juke DIG-T 115 Tekna

  • Fiat 500X 1.4 Turbo MultiAir 16v 140 Lounge

  • SsangYong Tivoli 1.6l 2WD Sapphire

  • Mazda CX-3 SKYACTIV-G 120 GT-M

  • Opel Mokka 1.6 Cosmo

  • Chevrolet Trax 1.4 Turbo LTZ

  • 2018 - Ford EcoSport 1.0 EcoBoost ST-Line

  • 2016 - Ford EcoSport 1.0 EcoBoost Titanium