Cadillac CTS 2.0T Premium

- 8 juli 2014

Onderscheidend

De grote vraag is natuurlijk of deze nieuwe CTS potten gaat breken in Europa. Daar is een heel eenvoudig antwoord op te geven: nee. De Duitse heerschappij is niet zomaar te doorbreken en daar brengt ook een goed ogende Cadillac geen verandering in. Maar dit antwoord is natuurlijk niet fair, want het is ook niet de doelstelling van de Amerikanen om van de top drie een top vier te maken. De CTS heeft namelijk veel te bieden voor de kleine groep mensen die wel eens wat anders willen én durven: stoere, originele looks, een prettige en krachtige aandrijflijn en een royale standaarduitrusting. Natuurlijk hebben we ook wel wat nadelen genoemd, maar dat zijn geen showstoppers voor mensen die zich willen onderscheiden.

In het verleden kwam dan het financiële plaatje om de hoek kijken. Door de uitstoot en bijbehorende taksen werden andere recente Cadillacs uit de markt geprezen, maar dat is met de nieuwe motorisering een heel ander verhaal. Het opgegeven verbruik van 8,4 liter per 100 km is bij dit vermogen redelijk marktconform voor een reguliere aandrijflijn. De 9,5 liter die wij gemiddeld scoorden, doet daar niks essentieels aan af. Met deze waarden blijft de vanafprijs op 65.619 euro steken en is hij voor zijn uitvoering marktconform geprijsd. Daarin klinkt ook wel een beetje het nadeel door: er is geen simpelere of zuinigere versie voor handen om grote aantallen te kunnen gaan schrijven. We hopen dat er genoeg mensen overblijven die niet over dit beperkte aanbod struikelen, want de Cadillac CTS is en blijft een heerlijke auto om te zien. Die zien we dus graag vaker op onze wegen...

  • Stoere looks
  • Royale standaarduitrusting
  • Moderne, goede aandrijflijn
  • Onderhuids materiaalgebruik
  • Wispelturige bediening middenconsole
  • Slechts één motorisering
276 pk
400 Nm
214 km/h
6,8 s
9,5 (8.4) l/100km
198 g/km
F
22%
€ 65.619
€ 72.671
€ 1.332 / maand
€ 222 - € 254 / kwartaal
  • Mercedes-Benz E-Klasse Limousine E 300 BlueTEC Hybrid Avantgarde Ambition

  • Jaguar XF 2.0d R-Sport

  • Infiniti M35h GT Premium

  • Volvo S90 T5 Inscription

  • Mercedes-Benz E-Klasse 220d Lease Edition

  • Audi A6 Hybrid 2.0 TFSI Pro Line Plus

  • Volvo S80 D5 Geartronic Summum

  • Lancia Thema 3.0 V6 MultiJet II 239pk Platinum

  • BMW 5 Serie 530i xDrive High Executive

  • BMW 5 Serie Sedan 518d Business

  • 2010 - Cadillac CTS-V Coupé

  • 2008 - Cadillac CTS 3.6 V6 Sport Luxury

  • 2005 - Cadillac CTS 3.2 Elegance