Lexus CT 200h Luxury Line

- 18 juli 2014

Klasse hoger

Kijken we naar het interieur, dan liggen de zaken eenvoudiger: dat vinden we gewoon heel fraai. Op de afwerking is niets aan te merken, het materiaalgebruik is prima en de vormgeving is smaakvol. Je waant je een klasse hoger wanneer je de CT betreedt. Tegelijkertijd heeft de concurrentie natuurlijk niet stilgezeten, dus écht onderscheidend is hij op dit vlak niet meer. De indeling van het dashboard is bij de facelift niet grondig gewijzigd, maar dit was ook niet nodig. Bij nadere inspectie zie je wel wat verschillen. De knoppen op het stuur voelen luxer en degelijker aan, de klokken aan de rechterkant van het instrumentarium zijn anders en de bediening van het multimediasysteem is aangepast.

Qua uitrusting zit het ook bij deze Lexus wel snor. Voor cruise control, climate control of een automaat hoef je niet bij te betalen. Onze CT is een Luxury Line met LED-verlichting, lederen bekleding, parkeersensoren rondom. Met een paar losse opties – zoals Mark Levinson audio en een schuif-/kanteldak – komen we totaal op iets meer dan 39 mille uit. De interieurruimte is redelijk gemiddeld voor een compacte middenklasser. Door slimme plaatsing van het accupakket verlies je amper bagageruimte ten opzichte van auto’s met een conventionele aandrijflijn. Met achterbank omhoog heeft hij zelfs één van de beste scores in zijn klasse (375 liter).

99 pk
142 Nm
180 km/h
10,3 s
4,8 (3.8) l/100km
88 g/km
A
22%
€ 26.690
€ 39.265
€ 720 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • Opel Astra 1.2 Turbo 130 Ultimate

  • Cupra Born 58 kWh Performance One 150 kW

  • Mazda 3 e-Skyactiv G 2.0 150 Sportive

  • Volkswagen ID.3 204 pk 1st Plus

  • Mercedes-Benz A-klasse 250 e Business Solution AMG Limited

  • Seat Leon 1.5 eTSI FR

  • Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style

  • BMW 1 Serie 118i Luxury Line

  • Nissan Leaf e+ 62 kWh Tekna

  • Skoda Scala 1.5 TSI Sport Business

  • 2012 - Lexus CT 200h Business Line

  • 2011 - Lexus CT 200h