Volkswagen Polo BlueMotion 1.4 TDI

- 31 juli 2014

Familieuitbreiding

Ook onderhuids heeft de facelift het nodige nieuws gebracht. Er is zelfs sprake van heuse familieuitbreiding: de BlueMotion is er tegenwoordig namelijk ook als 95 pk sterke 1.0 TSI benzine. Net als de TDI heeft de TSI drie cilinders, maar in de bijtelling is de TDI (14%) z'n nieuwe broertje (20%) de baas. Dat ging niet zonder slag of stoot, want om de TDI weer in de 14%-categorie te krijgen, hebben de heren VW-technici aardig aan de techniek moeten sleutelen. Dat resulteerde in een iets grotere motor met 30 Nm meer trekkracht, terwijl het theoretische verbruik - en daarmee ook de vanafprijs - daalde naar 3,1 liter per 100 km. Meer vermogen of een hogere topsnelheid zitten er niet in, wel snoept de nieuwe 1.4 TDI een seconde af van de veertien tellen die de 1.2 TDI nodig had voor de 0-tot-100-sprint. Tijd om ons in de goed geprofileerde stoelen te nestelen en uit te zoeken wat dat in de praktijk betekent.

75 pk
210 Nm
173 km/h
12,9 s
4,8 (3.1) l/100km
82 g/km
B
22%
€ 13.490
€ 20.368
€ 373 / maand
€ 257 - € 272 / kwartaal
  • Kia Rio 1.1 CRDi Super pack

  • Mazda 2 1.5 90 pk GT-M

  • Suzuki Swift 1.0 BoosterJet Stijl

  • Toyota Yaris 1.3 VVT-i Executive

  • Renault Zoe Zen

  • Suzuki Baleno 1.0 BoosterJet High Executive

  • 2018 - Volkswagen Polo 1.0 TSI Beats

  • 2013 - Volkswagen Polo BlueGT 1.4 TSI Executive Plus

  • 2011 - Volkswagen Polo GTI 1.4 TSI DSG

  • 2010 - Volkswagen CrossPolo 1.2 TSI DSG

  • 2010 - Volkswagen Polo Bluemotion 1.2 TDI Comfortline

  • 2009 - Volkswagen Polo 1.4 Comfortline

  • 2007 - Volkswagen Polo 1.4 TDI BlueMotion

  • 2006 - Volkswagen Polo 1.4 Trendline