Nissan Juke DIG-T 115 Tekna

- 16 september 2014

Goede balans

Staat een auto hoger op zijn wielen, dan is hij óf stug geveerd óf hij helt over in bochten. Dat is in de basis de redenatie achter vering, maar dat gaat niet helemaal op voor de Juke. Hoewel hij op relatief grote velgen staat en hij nauwelijks overhelt - ook niet in snel genomen bochten - is de onderstelafstemming niet keihard. Het nauwelijks bewegen van de carrosserie heeft tevens een positief effect op het stuurgedrag. Niet alleen reageren de voorwielen gedwee op de commando's van het stuurwiel, ook de feedback is ruim voldoende. Samen met de soepele aandrijflijn is de mini-SUV behoorlijk sportief te berijden. Toch is de balans dusdanig dat je na een lange rit uitgerust uitstapt en niet met zwetende handen het stuurwiel in bedwang moet houden.

115 pk
190 Nm
178 km/h
10,8 s
7,1 (5.6) l/100km
129 g/km
D
22%
€ 17.990
€ 26.330
€ 483 / maand
€ 115 - € 131 / kwartaal
  • Fiat 500X 1.4 Turbo MultiAir 16v 140 Lounge

  • SsangYong Tivoli 1.6l 2WD Sapphire

  • Mazda CX-3 SKYACTIV-G 120 GT-M

  • Suzuki Vitara 1.6 High Executive

  • Ford EcoSport 1.0 EcoBoost Titanium

  • Renault Captur 90 dCi Dynamique

  • Peugeot 2008 1.6 VTi Allure

  • Opel Mokka 1.6 Cosmo

  • Chevrolet Trax 1.4 Turbo LTZ

  • 2022 - Nissan Juke Hybrid 143 Premiere Edition

  • 2020 - Nissan Juke DIG-T 117 6MT N-Design

  • 2013 - Nissan Juke Nismo 1.6 DIG-T

  • 2010 - Nissan Juke 1.6 DIG-T Tekna