BMW i8 First Edition

- 5 oktober 2014

Verrassing

Voor een auto als de i8 is het interieur verrassend conservatief. Het instrumentarium is geheel digitaal en 's avonds zijn door het hele interieur blauwe led-stroken te zien, maar daar blijft het qua uitgesproken moderniteiten wel bij. Door de kleurstelling van het binnenste - zwart met wit en aluminiumkleurig accenten - en het redelijk behoudende ontwerp is het geheel tijdloos en zal het niet snel vervelen. Bij een auto waarbij het exterieurdesign de voorkeur voor functie heeft gekregen, zit het interieur ergonomisch erg goed in elkaar. Door de vele verstellingsmogelijkheden van stoel en stuurwiel is een perfecte zitpositie te vinden voor een ieder. Daarbij laat het multimediasysteem zich bedienen op een manier zoals we dat kennen uit meer moderne BMW's. De ruimte binnenin profiteert van de kleine motor achterin en de elektromotoren voorin. Zowel de bestuurder als passagier voorin zit ruim en ook als je boven de 1.80 bent - zoals ondergetekende - heb je zowaar nog ruimte over boven de kruin. Achter de voorstoelen zijn twee stoeltjes gepositioneerd. Verwacht geen zeeën van ruimte, maar voor een kort ritje houden volwassenen het wel uit. Kinderen tot een jaar of 12 zitten prima. Wij gebruikten de achterstoelen vooral voor bagage, veel ruimte heb je daar elders niet voor. Achter het motorblok is een kleine bergruimte beschikbaar, maar met 154 liter is deze niet overbemeten. Zeker als je je bedenkt dat de stekkers op dezelfde plek opgeborgen moet worden. Enkel een statief en een cameratas passen dan nog. Plan je een vakantie naar het buitenland dan neem je óf bagage, óf de kinderen mee. Een combinatie leidt tot ruimtegebrek.

362 pk
320 Nm
250 km/h
4,4 s
7,4 (2.1) l/100km
49 g/km
A
22%
€ 149.000
€ 149.000
€ 2.732 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Nissan GT-R 3.8 Track Pack