BMW i8 First Edition

- 5 oktober 2014

Back to the future

Was je voorheen in de markt voor een sportieve, maar toch ook milieuvriendelijke auto, dan was je of genoodzaakt diep in de buidel te tasten voor een Porsche 918 of McLaren P1, of je moest genoegen nemen met de beperkte actieradius van een Tesla Roadster. Voor diegene is er nu de BMW i8. Daarbij moet je niet vies zijn van opvallen. Anoniem door het verkeer gaan, zit er met de op zijn zachtst gezegd apart vormgegeven i8 niet in; fietsers stappen af, wandelaars verdraaien hun nek en automobilisten zitten al fotograferend achter het stuur. Neem je dit voor lief, dan heb je aan de BMW een fantastische auto. Niet alleen is de auto bovengemiddeld snel en sportief te besturen, het comfort op lange stukken, het verrassend ruime binnenste en de luxe aan boord maakt hem tot een perfect allrounder die dagelijks te gebruiken is. Daarbij is de auto voor de zakelijke rijder aantrekkelijk door de lage bijtelling van 7%. Door zijn uitstraling en hypermoderne aandrijflijn zien wij overeenkomsten met de 'DeLorean Time Machine'. Hoewel de i8 niet de mogelijkheid heeft door tijd te reizen, durven wij wel aan dat de auto een voorbode is voor wat de automobielindustrie ons de komende jaren gaat laten zien. Met recht is de BMW i8 dus de auto van de toekomst. 

  • Geweldig design
  • Dagelijks inzetbaar door comfortabel rijgedrag
  • Relatief laag verbruik
  • Erg weinig bagageruimte
  • Motorgeluid is niet echt
  • Echt goedkoop is hij niet
362 pk
320 Nm
250 km/h
4,4 s
7,4 (2.1) l/100km
49 g/km
A
22%
€ 149.000
€ 149.000
€ 2.732 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Nissan GT-R 3.8 Track Pack