BMW M3 Sedan M DCT

- 22 november 2014

Buigen of barsten

De ontwikkeling van de nieuwe M3 zette BMW's Motorsport-afdeling voor hete vuren: de M3 moest met z'n tijd mee, maar tegelijk z'n puristische karakter behouden. Het was buigen of barsten en daarom maakt de M3, met het mes op de keel, voor het eerst gebruik van turbotechniek. Dat drukt niet alleen het verbruik en de prijs, maar zorgt ook dat de nieuwste lichting M3 in de omgang veel liever is - of, beter gezegd, kan zijn - dan zijn voorgangers. Omgeven door luxe rijd je gerust iedere dag met de M3 naar kantoor.

Gelukkig heeft BMW ook gedacht aan de purist die de nieuwe M3 té lief vindt. Met een paar knoppen zet je de M3 in een handomdraai op scherp en hoewel de echte puurheid er wel af is, kun je nog steeds een ouderwetse hoop lol beleven aan de F80. Wat dat betreft heeft de vorige M3 in de nieuwe generatie een waardige opvolger gekregen, die qua karakter bovendien naadloos past in BMW's M-programma: weergaloos en opzwepend als het kan, comfortabel en bescheiden (nou ja, technisch dan...) als het moet. Met de M van maakbaar...

  • Zinderende prestaties
  • Weergaloze rijeigenschappen
  • Comfortabel én sportief...
  • ... maar niet meer zo puur als vroeger
  • Kunstmatig motorgeluid
  • Schreeuwerige uitstraling
431 pk
550 Nm
280 km/h
4,1 s
11,6 (8.3) l/100km
194 g/km
F
22%
€ 104.000
€ 123.396
€ 2.262 / maand
€ 222 - € 254 / kwartaal
  • 2020 - BMW 3 Serie Touring 320d xDrive Luxury Line

  • 2019 - BMW 3 Serie 330i M Sport

  • 2016 - BMW 3 Serie Sedan 330e High Executive Luxury Line

  • 2013 - BMW 3 Serie GT 328i High Executive

  • 2012 - BMW 3 Serie 320i EDE High Executive

  • 2012 - BMW 3 Serie Touring 328iA High Executive

  • 2012 - BMW 3 Serie 320d EDE High Executive

  • 2010 - BMW 3 Serie Coupé 320i Corporate Lease High Executive

  • 2010 - BMW 3 Serie Cabriolet 335i DCT High Executive

  • 2010 - BMW 3 Serie 320d EfficientDynamics Edition