Ford C-Max Plug-In Hybrid Titanium Plus

- 3 maart 2015

Succes met een probleem

Hoewel er steeds meer auto's met een lage uitstoot op de Nederlandse markt worden geïntroduceerd, zijn de meeste vrij prijzig. Hierdoor zijn ze enkel voor de zakelijke markt attractief. Door de lage bijtelling betaal je voor privégebruik van de leaseauto aanzienlijk minder dan voor een zelfde type auto met enkel een benzine- of dieselmotor. Groot voordeel van de Ford C-Max Plug-In Hybrid is de relatief lage prijs. Bijna 35 mille is een hoop geld, maar de auto is dan wel voorzien van alle luxe die je verlangt en misschien zelfs meer dan dat. Vergelijk je hem met een C-Max 1.6 EcoBoost (150 pk) met een gelijke uitrusting, dan is de plug-in hybride zelfs goedkoper. Neem je regelmatig veel mensen en hun bagage mee, dan is de beperkte bagageruimte een serieus nadeel. Altijd rijden met een dakkoffer is niet wat je wilt bij een auto als deze. Verlang je alleen bij een vakantie meer dan 200 liter, dan is het overkomelijk. Dat de C-Max een doorslaand succes gaat worden, is geen vraag. Toch is er een probleem. Voor komend jaar zijn er naar verwachting niet meer dan 1.500 exemplaren beschikbaar. Volgend jaar is de bijtelling 15% en is het nettobedrag dus een stuk hoger. Als Ford Nederland er nog meer los kunnen peuteren bij de fabriek, kan de C-Max wel eens de best verkopende auto van dit jaar gaan worden.

  • Soepele aandrijflijn
  • Lage bijtelling en relatief lage prijs
  • Ruime uitrusting
  • Zeer beperkte bagageruimte
  • Zwaargewicht
  • Ietwat stug
185 pk
0 Nm
164 km/h
8,6 s
4,9 (2) l/100km
46 g/km
A
22%
€ 21.600
€ 34.995
€ 642 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Fiat 500L Living 1.6 MultiJet 120 Easy

  • Nissan e-NV200 Evalia Connect Edition

  • 2015 - Ford C-MAX 1.5 TDCi Titanium

  • 2013 - Ford C-Max 1.0 125pk Titanium

  • 2011 - Ford Grand C-Max 1.6 EcoBoost Titanium

  • 2006 - Ford Focus C-Max 1.8i-16V Futura S