Suzuki Celerio 1.0 DualJet Exclusive

- 16 maart 2015

Saaie bedoening

Ook binnen de Celerio is het nuchterheid dat de klok slaat. De luchtroosters aan de zijkant zijn frivool vormgegeven, maar voor de rest van het interieur geldt dat het een ietwat saaie bedoening is. Geen gekleurde dashboards en deurpanelen meer zoals we in de Splash gewend waren. De radio ziet er wel een stuk moderner uit en biedt ook verschillende multimedia mogelijkheden zoals Bluetooth audio en een USB-aansluiting. Ook de ingebouwde carkit werkt naar behoren. De audio-installatie stelt echter - zelfs in de geteste Exclusive-uitvoering met extra boxen - teleur, gelet op de concurrentie.

Verder is het materiaalgebruik niet zoals we het hedendaags in het A-segment gewend zijn. De deurpanelen zijn van een harde soort kunststof vervaardigd en het materiaal op en onder het dashboard voelt ook niet heel fijn aan. Het stuur ligt wel goed in de hand en ook de pookknop is mooi gemaakt.
De stoelen zijn vrij vlak en de zitting is naar Europese smaak te kort. Zeker op langere ritten voelen ze hard aan, maar bieden ze wel voldoende zijdelingse steun. Door de hoge plaatsing van zowel de voorstoelen als achterbank zal de Celerio mensen die op zoek zijn naar een makkelijke instap en een hoge zit zeker overtuigen. De auto biedt uitstekende hoofd- en beenruimte en ook de kofferbak is bovengemiddeld voor het A-segment.

68 pk
90 Nm
155 km/h
14,0 s
5,1 (3.6) l/100km
84 g/km
A
22%
€ 9.999
€ 12.329
€ 226 / maand
€ 55 - € 63 / kwartaal
  • Toyota Aygo 1.0 VVT-i X-CITE

  • Opel Karl 1.0 ecoFLEX Edition

  • Citroën C1 e-VTi 68 Airscape Feel Edition

  • Peugeot 108 1.0 e-VTi Allure TOP!

  • Skoda Citigo 1.0 Greentech Elegance