Suzuki Celerio 1.0 DualJet Exclusive

- 16 maart 2015

Financieel plaatje

Wanneer gekeken wordt naar de Suzuki Celerio als de opvolger van de Alto kan geconcludeerd worden dat er veel stappen voorwaarts gezet zijn. De Alto was als budgetalternatief echter mateloos populair en ook in de herfstdagen van zijn carrière enkele maanden de best verkochte auto van Nederland. De nieuweling is niet zo concurrerend geprijsd, maar daar krijg je een volwassener auto voor terug. De hoge zit en het ruimteaanbod doen meer denken aan de Splash, terwijl de Celerio in vergelijking een stuk vriendelijker geprijsd is.

Een koopje is de Celerio dan niet te noemen, een goede standaarduitrusting zet Suzuki daar wel tegenover. Voor net geen 10.000 euro is er de Economy, wat een behoorlijk uitgeklede versie is. Maar voor 1 mille meer is er de interessante Comfort. Deze uitvoering biedt zaken als Bluetooth-telefonie, een in hoogte verstelbare bestuurdersstoel, airconditioning en een hele rits aan airbags. Ook elektrische ramen en centrale deurvergrendeling zijn op de Comfort aanwezig. Wij reden de Exclusive van 11.999 euro, die het gamma afsluit. Elektrische spiegels en mistlampen vóór zijn het grootste wapenfeit van deze versie en daar kunnen uiterlijkheden als lichtmetalen velgen en een chromen grille bij opgeteld worden.

Keuze in motoren is er vooralsnog niet, de enige optie is de 1.0 Dualjet met 68 pk. Een automatische transmissie wordt wel op zeer korte termijn leverbaar, de meerprijs bedraagt 1.600 euro en is vanaf het Comfortniveau leverbaar.

68 pk
90 Nm
155 km/h
14,0 s
5,1 (3.6) l/100km
84 g/km
A
22%
€ 9.999
€ 12.329
€ 226 / maand
€ 55 - € 63 / kwartaal
  • Toyota Aygo 1.0 VVT-i X-CITE

  • Opel Karl 1.0 ecoFLEX Edition

  • Citroën C1 e-VTi 68 Airscape Feel Edition

  • Peugeot 108 1.0 e-VTi Allure TOP!

  • Skoda Citigo 1.0 Greentech Elegance