Suzuki Vitara 1.6 High Executive

- 21 mei 2015

Back to the roots

Het is het jaar 1988. De autowereld staat op het punt te veranderen. Dat jaar presenteert Suzuki de Vitara, de eerste echte midi-SUV die niet alleen op modderige paden werd ingezet, maar ook als hip vervoersmiddel diende in de stad. Eerst leverbaar in een driedeurs- en een cabrioletvariant en vanaf 1991 ook als vijfdeurs Wagon - later Villager. In de loop der jaren evolueerde de auto en kreeg hij opvolgers in de vorm van twee generaties Grand Vitara. Door de slurptaks was de laatste vanafprijs bijna 36 mille. Aangezien vooral B-segment SUV's als warme broodjes over de toonbank gaan, koos Suzuki voor het ontwikkelen van een dergelijke auto als vierde generatie van de Vitara-familie. 'Grand' werd achterwege gelaten en vierwielaandrijving is enkel als optie leverbaar. Nu rijst de vraag of de Japanners hiermee een goede keuze hebben gemaakt. 

120 pk
156 Nm
180 km/h
11,5 s
6,7 (5.3) l/100km
123 g/km
C
22%
€ 19.999
€ 24.999
€ 458 / maand
€ 94 - € 106 / kwartaal
  • Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 pk DynamicLine

  • Hyundai Kona 1.0 T-GDI Premium

  • Opel Crossland X 1.2 Turbo Innovation

  • Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 GT-Line

  • Ford EcoSport 1.0 EcoBoost Titanium

  • Honda HR-V 1.5 Executive

  • SsangYong Tivoli 1.6l 2WD Sapphire

  • Mazda CX-3 SKYACTIV-G 120 GT-M

  • Fiat 500X 1.4 Turbo MultiAir 16v 140 Lounge

  • 2016 - Suzuki Vitara 1.4 Booster Jet All Grip S