Land Rover Discovery Sport SD4 HSE

- 4 juni 2015

Welcome to the family

Het merk Land Rover heeft - sinds het onder de vleugels van Tata valt - een ware revolutie doorgemaakt. Opeens was er geld voorhanden om het bestaande modellengamma flink aan te pakken. En dat gebeurde dan ook, gezien de stroom van nieuwe modellen van de afgelopen jaren. Niet alleen kwamen er nóg betere opvolgers voor topmodellen Range Rover en Range Rover Sport, maar ook was er ruimte voor een compacte variant: de Range Rover Evoque. Die laatste is behoorlijk succesvol gebleken met ruim 2.500 verkochte exemplaren in Nederland. Heb je meer ruimte nodig en wil je toch hip voor de dag komen, dan is er de Discovery en was er de Freelander. Wás inderdaad, want zijn opvolger heeft niet alleen een geheel nieuw voorkomen, maar ook een nieuwe naam gekregen: Discovery Sport. De reden van de naamswijziging is logisch. Land Rover wil door de naamgeving van de modellen meer duidelijkheid verschaffen over hoe deze zijn gepositioneerd. De Range Rovers zijn luxueus, stijlvol, maar slaan buiten de gebaande paden geen modderfiguur; de Discovery-familie - er komen nog meer varianten - bestaat uit auto's die geschikt zijn voor het zware werk, maar je kunt er ook zonder problemen zakelijk mee voor de dag komen; en last but not least de Defender: een echt werkpaard die enkel en alleen daar voor bedoeld is. 

190 pk
420 Nm
188 km/h
8,9 s
8,3 (6) l/100km
161 g/km
G
22%
€ 40.700
€ 66.300
€ 1.216 / maand
€ 494 - € 532 / kwartaal
  • Lexus RZ 450e President Line

  • Kia Niro EV 64 kWh ExecutiveLine

  • Nissan Ariya 63 kWh 2WD Evolve

  • Mazda CX-60 2.5 E-Skyactiv PHEV AWD Homura

  • Volvo C40 Recharge Twin Pure Electric Ultimate

  • Kia EV6 77.4 kWh RWD Plus

  • Audi Q4 e-tron 40 Advanced edition

  • Tesla Model Y Long Range

  • Hyundai IONIQ 5 225 kW AWD Project 45

  • Skoda Enyaq iV 80 First Edition