Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+

- 21 oktober 2015

Spaar-SUV

In 2013 werd de Outlander PHEV in ons land meer dan 10.000 keer besteld, zonder dat er door de kopers ook maar één kilometer in was gereden. Een grote gok voor de zakelijke rijders die hun kans op nul procent bijtelling of de zelfstandigenaftrek wilden veiligstellen. Veel berijders ruilden auto's uit het premium segment in, waardoor de overstap op de plug-in SUV een hele overgang was. Toch maakte de Japanner veel beloftes waar, want de auto was uniek in zijn klasse door de 1.500kg aan te trekken gewicht, vierwielaandrijving en vijf volwaardige zitplaatsen, terwijl de auto toentertijd voordeliger geprijsd was dan een Ampera of Prius Plug-In.  

Anno 2015 is de situatie behoorlijk veranderd. Het aanbod van bijtellingsvriendelijke auto's is uitgebreid, waardoor auto's als de Passat GTE en de A3 e-tron flink wat marktaandeel opsnoepen. Bovendien is het bijtellingsvoordeel in 2016 in mindere mate aanwezig, aangezien op plug-ins dan minimaal vijftien procent moet worden bijgeteld. Mitsubishi liet zich hierdoor niet weerhouden om een gefacelifte versie van de Outlander PHEV te presenteren. De laatste maanden van 2015 zit het merk nog gebakken, maar kan de hybride SUV ook daarna nog van enige betekenis zijn?

203 pk
300 Nm
170 km/h
11,0 s
4,7 (1.8) l/100km
42 g/km
A
22%
€ 41.990
€ 54.640
€ 1.002 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive

  • Subaru Forester 2.0D Comfort

  • Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160pk AWD Lifestyle

  • Land Rover Discovery Sport SD4 HSE

  • Kia Sorento 2.2 CRDi AWD ExecutiveLine

  • Nissan X-Trail 1.6 DCI Tekna

  • BMW X3 sDrive18d High Executive

  • Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD i-Catcher

  • 2014 - Mitsubishi Outlander PHEV Instyle +

  • 2013 - Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Intense+

  • 2010 - Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Instyle TC-SST 4WD

  • 2007 - Mitsubishi Outlander 2.4 2WD Intro Edition

  • 2006 - Mitsubishi Outlander Sport 2.0 Invite Plus