Honda HR-V 1.5 Executive

- 21 december 2015

Comfort met een hoofdletter C

Zijn ietwat sportief ogende uiterlijk maakt de HR-V niet waar. Hij is vooral gericht op comfort. Hierbij is hij zeker niet week. De afstemming van demping en vering verdient een dikke pluim. In snelle bochten helt hij niet over, maar toch biedt de auto veel rijcomfort. Dit openbaart zich bijvoorbeeld bij het nemen van drempels. Rij je met een aanzienlijke snelheid over zo'n heuvel, dan is de eerste slag al goed. Veel auto's 'bonken' bij het oprijden van een drempel, maar de Honda effent het perfect weg. Rij je er weer vanaf, dan deint hij niet na, maar is hij ook niet te strak geveerd. Sturen gaat met voldoende gevoel, maar er zijn zeker auto's in dit segment die directer reageren op stuurcommando's. De remmen zijn daarentegen erg goed. Vooral bij een noodstop merk je dat de schijven rondom goed hun mannetje staan.

130 pk
155 Nm
187 km/h
11,2 s
7,6 (5.2) l/100km
120 g/km
C
22%
€ 25.190
€ 30.580
€ 561 / maand
€ 137 - € 156 / kwartaal
  • Ford EcoSport 1.0 EcoBoost ST-line

  • Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 pk DynamicLine

  • CitroŽn C3 Aircross Puretech 110 EAT6 Shine

  • Hyundai Kona 1.0 T-GDI Premium

  • Opel Crossland X 1.2 Turbo Innovation

  • Opel Mokka X 1.4 Turbo Innovation

  • Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 GT-Line

  • Suzuki Vitara 1.4 Booster Jet All Grip S

  • SsangYong Tivoli 1.6l 2WD Sapphire

  • Mazda CX-3 SKYACTIV-G 120 GT-M