Ford EcoSport 1.0 EcoBoost ST-Line

- 3 juli 2018

Een serieuze optie

In de inleiding vroegen we ons af of Ford de EcoSport voldoende verbeterd heeft om stand te kunnen houden in het drukke segment van de compacte cross-over. Wat ons betreft kan deze vraag absoluut met 'ja' beantwoord worden. Het uiterlijk is er met sprongen op vooruit gegaan, het interieur heeft een welverdiende make-over gehad en de mogelijkheden tot het creŽren van de EcoSport die perfect bij jou past zijn legio. De rare, ietwat onpraktische zijwaarts openende achterdeur is echter gebleven. Ook is de afwerking van het interieur nog niet helemaal top en ontbreekt het aan veiligheidssystemen die inmiddels gemeengoed zijn geworden in deze klasse. Kun je over deze zaken heen kijken, dan heb je aan de EcoSport een prima auto die veel waar voor zijn geld biedt. Sla de Ford-dealer dus zeker niet over wanneer je op zoek bent naar een auto in dit segment!

  • Fijne aandrijflijn
  • Veel waar voor je geld
  • Stoer uiterlijk
  • Onhandige achterdeur is er nog steeds
  • Gangbare veiligheidssystemen niet leverbaar
  • Afwerking interieur voldoende, maar niet top
125 pk
170 Nm
175 km/h
12,7 s
6,5 (5.2) l/100km
119 g/km
C
22%
€ 22.500
€ 27.700
€ 508 / maand
€ 137 - € 156 / kwartaal
  • Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 pk DynamicLine

  • CitroŽn C3 Aircross Puretech 110 EAT6 Shine

  • Hyundai Kona 1.0 T-GDI Premium

  • Opel Crossland X 1.2 Turbo Innovation

  • Opel Mokka X 1.4 Turbo Innovation

  • Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 GT-Line

  • Suzuki Vitara 1.4 Booster Jet All Grip S

  • Honda HR-V 1.5 Executive

  • SsangYong Tivoli 1.6l 2WD Sapphire

  • Mazda CX-3 SKYACTIV-G 120 GT-M

  • 2016 - Ford EcoSport 1.0 EcoBoost Titanium

  • 2014 - Ford EcoSport 1.0 Ecoboost Titanium