Toyota Corolla 2.0 Hybrid Premium

- 21 mei 2019

Hybride wapen

Bij onze eerste kennismaking met de nieuwe Toyota Corolla ging de auto nog als Auris door het leven. Tijdens de Autosalon van Genève trokken de Japanners het doek van hun nieuwe C-segmenter en dat kon op veel 'oeh's' en 'ah's' rekenen van de aanwezige pers. Een paar maanden later werd bekend dat Toyota ook in Europa voor de alom bekende naam Corolla koos om de nieuwe telg te duiden.

Als hatchback, stationwagon én sedan moet de auto een breed publiek trekken dat één ding gemeen heeft: ze moeten vooral geen diesel willen rijden. De Corolla wordt namelijk in de markt gezet als hét grote alternatief voor de zelfontbrander, die door middel van hybridetechniek veel gewaardeerde eigenschappen van de dieselmotor kan overnemen. Hoe dat bevalt in de praktijk, zochten we uit.

180 pk
190 Nm
180 km/h
7,9 s
6,8 (4.5) l/100km
101 g/km
A
22%
€ 23.160
€ 40.095
€ 735 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business

  • Kia Ceed 1.4 T-GDI ExecutiveLine

  • Mercedes-Benz A-Klasse A 200 7G-DCT Progressive

  • Nissan LEAF 40 kWh Tekna

  • Honda Civic 1.0 i-VTEC Premium

  • Volvo V40 T3 Nordic+

  • Mazda 3 Skyactiv-D 1.5 Skylease GT

  • DS 4 Crossback 1.2 Puretech 130 S&S Business

  • Renault Mégane Energy TCe 205 EDC GT