Lexus UX 250h Executive Line

- 23 augustus 2019

Smetjes

Aan de binnenzijde onderscheidt de Japanner zich opnieuw van de Duitse concurrentie. Het klokje naast het infotainnmentscherm geeft een premium uitstraling aan het dashboard. De klokken achter het stuur zijn deels digitaal en naar eigen wens in te stellen en veel knoppen zijn intuïtief te bedienen. Leuke toevoeging zijn de twee knoppen aan de zijkanten achter het stuur, ze werken fijn en zitten op een originele plek. Toch is de kritiek niet van de lucht. De deurpanelen zijn niet van het mooiste soort en zijn opgetrokken uit kaal en hard plastic. Daar komt nog bij deze vrij hoog zijn en je daardoor het gevoel kan krijgen in een grote badkuip te zitten. Waar we ook niet over te spreken zijn is de bediening van het infotainmentsysteem; deze wordt namelijk uitsluitend bestuurd middels een centraal touchpad tussen de voorstoelen. Na een week intensief gebruik kunnen we er nog steeds niet aan wennen. Een draaiknop, zoals te zien is bij de concurrentie, werkt prettiger. De scherpte en zichtbaarheid van het middenscherm is er bij Lexus op vooruit gegaan ten opzichte van voorgaande modellen. Het komt echter niet in de buurt van de concurrentie van onze Oosterburen. Vooral de navigatie laat je vijf jaar terug gaan in de tijd. Normaliter is dit probleem op te lossen met een programma als Apple Carplay of een Android Auto, maar bij Lexus moet je deze opties uit je hoofd zetten; beiden systemen schitteren namelijk door afwezigheid. Een gemiste kans, want juist bij een auto als deze kan dit niet ontbreken.

184 pk
190 Nm
177 km/h
8,5 s
onb (4.3) l/100km
97 g/km
A
22%
€ 44.495
€ 56.995
€ 1.045 / maand
€ 222 - € 254 / kwartaal
  • Smart 1 200 kW Premium

  • DS 3 Crossback PureTech 155 EAT8 La Premiere

  • Kia e-Niro 64 kWh ExecutiveLine

  • BMW X2 sDrive20i High Executive

  • MINI Countryman Cooper Serious Business

  • Opel Ampera-e 60 kWh Launch Executive

  • Audi Q2 1.4 TFSI S-line

  • 2024 - Lexus UX 300h F-Sport Design