Infiniti G37 Cabrio GT Premium

- 3 juli 2010

Comfortabele overdaad

Waar de specificaties een uiterst sportieve auto doen vermoeden, blijkt dat in de praktijk toch meer de nadruk op het comfort ligt. Zelfs de lederen, beige sportstoelen zou je afgezien van de sportieve snit eerder als comfortstoelen bestempelen. Iedere verstelmogelijkheid, zelfs die van de lendensteunen, is elektrisch regelbaar en de stoelen kunnen zowel verwarmd als gekoeld worden. Daarnaast bevindt zich in beide hoofdsteunen een Bose geluidssysteem om ook bij een geopend dak een goede geluidskwaliteit te kunnen waarborgen. De rest van het interieur van de 2+2 is eveneens doorspekt met luxe en comfort. Alle denkbare opties zijn aanwezig in de GT Premium uitvoering. Met al die luxe is het dan weer jammer dat op het gebied van de ergonomie een en ander niet zo handig vormgegeven is. Sommige knoppen zijn wat onhandig geplaatst, met als dieptepunt de bediening van het mediasysteem waar zowel de knoppen als het touchscreen met een gestrekte arm nog amper te bereiken zijn vanaf de bestuurderspositie. Infiniti verdient wel een dikke pluim voor de materiaal- en afwerkingskwaliteit. Bij op de Amerikaanse markt georiƫnteerde auto's ben je daar toch een beetje huiverig voor, maar het feit dat het interieur speciaal voor de Europese markt een update heeft ondergaan, heeft zijn beoogde effect behaald. Deze auto voldoet royaal aan de Europese normen.

320 pk
360 Nm
250 km/h
6,4 s
10,8 (11.4) l/100km
264 g/km
G
22%
€ 68.750
€ 76.480
€ 1.402 / maand
€ 286 - € 327 / kwartaal
  • Mercedes-Benz SLK 350 Prestige Plus

  • BMW Z4 Roadster sDrive35i DCT

  • BMW 3 Serie Cabrio 320i High Executive

  • Lexus IS 250C Executive

  • BMW 3 Serie Cabriolet 335i DCT High Executive

  • Volvo C70 2.0D Powershift Intro Edition

  • 2012 - Infiniti G37x 3.7 VVEL S

  • 2009 - Infiniti G37S

  • 2009 - Infiniti G37S CoupĆ©