Audi TT S Roadster 2.0 TFSI quattro Pro Line

- 31 augustus 2010

Cabriogevoel

In sommige opzichten is de TT van de oude stempel: hij heeft geen MMI, geen startknop en geen stalen klapdak. Dit zijn echter juist de zaken die deze auto leuk maken. De laatste jaren zien we het steeds vaker:de auto is zo perfect, dat het ten koste gaat van de beleving. Bij deze TT valt dat gelukkig wel mee. Al rijdt hij met zijn bijna eindeloze grip en vloeiende schakelen misschien ook wel iets te makkelijk, en daardoor wat braaf. Maar wellicht is dit een kwestie van de tijdsgeest. We kunnen ons immers goed voorstellen dat veel mensen tegenwoordig juist een auto wensen die heel makkelijk rijdt.

Bij een roadster is het bovendien belangrijk dat de cabriokap makkelijk te bedienen is en dat is bij deze auto overduidelijk het geval. Met een druk op de knop opent of sluit de kap in twaalf seconden, dat is een groot pluspunt van zo'n compacte stoffen kap. Dankzij de relatief korte voorruit wordt er niet ingeboet op het cabriogevoel. Daar horen uiteraard wat luchtwervelingen bij en die zijn dan ook aanwezig, zonder echt storend te worden. Met gesloten kap is de TT Roadster iets rumoeriger dan de Coupé, al is het verschil niet heel groot.

272 pk
350 Nm
250 km/h
5,4 s
8,9 (7.9) l/100km
184 g/km
G
22%
€ 42.500
€ 80.846
€ 1.482 / maand
€ 201 - € 229 / kwartaal
  • Saab 9-3 Cabriolet 2.0 Turbo Aero

  • Morgan Roadster 3.0 V6

  • Alfa Romeo Spider 3.2 JTS V6 Q4 Exclusive

  • Nissan 370Z Roadster 3.7 V6

  • 2015 - Audi TTS Roadster 2.0 TFSI quattro S tronic Pro Line plus

  • 2009 - Audi TT RS CoupĂ© 2.5 TFSI quattro

  • 2007 - Audi TT Roadster 2.0 TFSI

  • 2007 - Audi TT 3.2 S-tronic quattro Pro Line

  • 2006 - Audi TT 2.0TFSI Pro Line