Porsche 911 Carrera S PDK

Pawel Piotrowski - 7 april 2012

Commandocentrale

In het interieur gaat alle aandacht vanzelf naar de nieuwe middentunnel. Deze valt bij het instappen direct op en herbergt de belangrijkste knoppen van de 911. Leuk detail: volgens de brochure komt de inspiratie voor de lange en smalle middentunnel uit de illustere Carrera GT. Achter de keuzehendel van de PDK bevindt zich de commandocentrale waarmee je de Porsche naar eigen smaak in kunt stellen. Hier vind je de Sport en Sport Plus knop, alsmede de 'Fun Button' waarmee een set kleppen in de optionele sportuitlaat wordt geopend en meer animaal motorgeschreeuw tot het interieur doordringt.

Daar bereikt het bulderende, jankende, grommende en roffelende boxergeluid de bestuurder. De zitpositie is vanzelfsprekend perfect. In de adaptieve sportstoelen zit je laag tegen de vloer aan. Uitgebreide instelmogelijkheden zorgen ervoor dat de stoelen als een maatpak aanvoelen. Zij bieden voldoende zitcomfort voor het dagelijkse woon-werkverkeer, maar ook competente ondersteuning voor een track day. Voor het dagelijkse verkeer vormt de lage instap en relatief kleine bagageruimte wel een beperking.

400 pk
440 Nm
302 km/h
4,3 s
13,8 (8.7) l/100km
205 g/km
G
22%
€ 112.900
€ 170.203
€ 3.120 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • Nissan GT-R 3.8 Track Pack

  • Jaguar XKR 5.0 Supercharged Speed Pack

  • Jaguar XKR-S 5.0 V8 Supercharged

  • BMW i8 First Edition

  • 2013 - Porsche 911 Cabriolet Carrera S PDK

  • 2010 - Porsche 911 Turbo PDK

  • 2007 - Porsche 911 Turbo

  • 2007 - Porsche 911 GT3

  • 2007 - Porsche 911 Carrera 4S