Dacia Dokker 1.2 TCe Lauréate

- 23 september 2013

Basic met een reden

Is er aan de buitenzijde nog het één en ander gedaan om de 'bestelauto-look' te verhullen, het binnenste is - buiten de achterbank en de achterste zijruiten - gelijk aan de variant met grijs kenteken. Resultaat is een dashboard dat er door de combinatie van een zwarte basis met een lichtkleurige baan, een centraal zilverkleurig paneel met touchscreen en chroomomrande klokken, voor een auto als deze goed uitziet. Materiaalgebruik is zoals je kunt verwachten: keiharde plastics, maar wel zonder rammels en kraakjes. Achterin zet deze trend zich voort. Geen stof op de vloer, maar plastic platen. Hoewel het niet is wat we normaal tegenkomen in de door ons geteste auto's, zien we wel in waarom deze keuzes zijn gemaakt.

Koop je een auto als de Dokker, dan vervoer je regelmatig grote spullen en is het op de tweede plaats prettig dat je ook over een achterbank kunt beschikken. Dankzij een schuifdeur aan beide zijden, de wijd te open achterdeurtjes en zijn enorme bagageruimte - 800 tot zelfs 3.000 liter - stouw je zonder moeite een flinke hoeveelheid Ikea-kasten, een stel fietsen of bouwmaterialen achterin de Dokker. Dankzij de kunststoffen platen is het binnenste makkelijk en snel weer schoon te maken, wat je met stoffen bekleding niet zal lukken. Heb je de 3.000 liter niet nodig, dan klap je in een handomdraai de achterbank weer terug in zijn normale positie en is er ruim plek voor drie passagiers.

115 pk
200 Nm
175 km/h
10,7 s
8,3 (6.2) l/100km
140 g/km
E
22%
€ 15.990
€ 20.343
€ 373 / maand
€ 137 - € 156 / kwartaal
  • Ford Tourneo Connect 1.0 EcoBoost Titanium