BMW 6 Serie Coupé 640i High Executive

Pawel Piotrowski - 30 oktober 2011

Pluraliteit

BMW doet met behulp van de aanwezige technologie eer aan haar slogan. Rijden met de 6 Serie is simpelweg geweldig en laat geen wensen voor verbetering open. Dankzij Adaptive Drive en Dynamic Damping Control is de auto naar ieders smaak in te stellen. Van Mercedes-comfortabel tot typisch BMW-sportief, waarbij het comfortabele karakter gehandhaafd blijft. Daarbij past de energieke biturbo zescilindermotor die qua prestaties nauwelijks voor de grotere V8 onderdoet. Dankzij de twee kleine turbo's kent de motor geen turbogat, maar juist een hoge trekkracht bij lage toerentallen.

Vanaf 1.500tpm heb je reeds 450Nm tot je beschikking. Op dit dieselachtige karakter is de achttrapsautomaat perfect afgestemd. In de comfortmodus schakelt de bak vrij vlug op, wat het comfort en geluidsniveau bevordert. Bij 120km/h draait de motor slechts 2.100tpm en bij 250km/h is dat met 4.450tpm nog steeds relatief laag. Indien je de Sport of Sport+ modus activeert verbetert de gasrespons aanmerkelijk en schakelt de automaat later en met 'klappen' op. Samen met het typische zes-in-lijn geluid zorgt dit automatisch voor een brede grijns op je gezicht. Dat het verbruik daarbij omhoog schiet is logisch, maar het neemt met 9,8 liter per honderd kilometer geen exorbitante hoogtes aan.

320 pk
450 Nm
250 km/h
5,4 s
9,8 (7.6) l/100km
177 g/km
D
22%
€ 90.350
€ 132.004
€ 2.420 / maand
€ 244 - € 278 / kwartaal
  • Cadillac CTS-V Coupé

  • Lotus Evora S 2+2

  • Ford Mustang Boss 302

  • 2012 - BMW 6 Serie Gran Coupé 640i High Executive

  • 2011 - BMW 6 Serie Cabriolet 650iA High Executive

  • 2007 - BMW 6 Serie Coupé 635d High Executive