Mazda 2 Hybrid“Wanneer verstand wint”Energielabel A | 22% bijtelling
Autofabrikanten hebben weleens makkelijkere tijden gekend. In Europa komt een verkoopverbod op brandstofauto's steeds dichterbij en op weg daarnaartoe worden de overheidsregels steeds strenger.
Mazda 2“Mee in de trend”Energielabel A | 22% bijtelling
Je zou het misschien niet verwachten, na het introductiegeweld van de nieuwe 3 en CX-30, maar de Mazda 2 is na al die jaren nog steeds een top drie speler voor het Japanse merk in Nederland. Europees gezien is het model goed voor veertien procent van de verkopen van Mazda.
Mazda 2“Succesverhaal”Energielabel B | 22% bijtelling
Mazda kent een lange historie met compacte auto's. Al vanaf het moment dat het merk personenauto's ging maken, maken kleine auto's een belangrijk deel uit van het gamma. In Nederland is de Mazda2 de laatste jaren de Benjamin van Mazda.
Mazda 2“Alternatieve keuze”Energielabel C | 22% bijtelling
Als grote autofabrikant doe je tegenwoordig niet meer mee zonder een wegenbelastingvrije auto in het programma. Om een dergelijk model te realiseren worden verschillende keuzes gemaakt: de één kiest voor een kleine diesel, de andere voor een tweecilinder benzine en weer een ander.....
Mazda 2“2nd opinion”Energielabel D | 22% bijtelling
Acht jaar geleden blies de Mazda Demio z'n laatste adem uit. Z'n opvolger had als '2' weliswaar een nieuwe naam, maar was op z'n zachtst gezegd nog steeds geen heel inspirerende auto.
Mazda 2“Direct herkenbaar”Energielabel F | 22% bijtelling
Na achttien maanden hard werken werden in december 2004 alle tekeningen voor de nieuwe Mazda2 gewoon weggegooid. De ontwerpers in Hiroshima, Yokohama en Oberursel (Duitland) moesten opnieuw beginnen.
Mazda 2Energielabel G | 22% bijtelling
Mazda heeft zijn kleinste model opgefrist zodat er wat meer overeenstemming is met de overige modellen van het Japanse merk. Al sinds zijn introductie in mei 2003 is de Mazda2 geen verkooptopper en de kans is erg groot dat de facelift daar weinig verandering in zal brengen.