-
Mobilize Duo en Bento“Blits stadsvervoer”Energielabel X | 22% bijtelling
Elektrisch vervoer is inmiddels niet meer weg te denken uit stadscentra en ver daarbuiten. De noodzaak wordt steeds groter, want gemeenten ontvouwen aan de lopende band meer plannen om voertuigen met brandstofmotor te weren.
Toyota Proace Max“Maximaal aanbod”Energielabel A | 22% bijtelling
Als het gaat om bedrijfswagens, dan hoefde je lange tijd niet bij Toyota aan te kloppen. Er was jarenlang een Hiace in Europa beschikbaar, maar daar pakte de wereldfabrikant niet echt op door.
Ford Transit Custom“Uitgespeeld?”Energielabel B | 22% bijtelling
Ford heeft het in Europa moeilijk met haar personenauto's, wat vooral door beslissingen vanuit (Amerikaanse) hogerhand te maken lijkt te hebben. De overtuigde overstap naar elektrisch en het sneuvelen van kaskrakers als de Mondeo en Fiesta drukt zwaar op de verkoopaantallen van het merk.
Renault Master“Nog even dieselen”Energielabel A | 22% bijtelling
Toen Renault het doek trok van de nieuwe Master, ging alle aandacht direct uit naar de volledig elektrische versie. Logisch ook, want met klinkende cijfers voor rijbereik, snelladen en laad- en trekvermogen is dit een heel interessante optie voor wie de overstap naar elektrisch wil maken.
Mercedes-Benz eSprinter“Magnifiek, maar...”Energielabel A | 22% bijtelling
Een premium beleving bieden met een bedrijfswagen, dat is een hele opgave. Toch is dat de missie van Mercedes-Benz Vans en het gaat ze niet onverdienstelijk af.
Mercedes-Benz eCitan“Met minder genoegen nemen”Energielabel A | 22% bijtelling
Het is zeker geen toeval dat je inmiddels van bijna iedere bestelauto een volledig elektrische versie kunt krijgen. De vraag naar bedrijfsauto's zonder lokale uitstoot neemt enorm toe, zeker in Nederland. 2025 nadert rap en daarmee de invoering van zero emissie zones voor de stadslogistiek.
Renault Kangoo L2“In de verlenging”Energielabel A | 22% bijtelling
Al meer dan tien jaar geleden maakten we kennis met de eerste elektrische Renault Kangoo. Waar we toen nog verwachtten dat dit een voorbode was van een snelle elektrificatie van bedrijfswagens, bleef die revolutie nagenoeg uit.
Renault Trafic“Onopvallend elektrisch”Energielabel A | 22% bijtelling
Zeg je Renault Bedrijfswagens, dan zeg je Renault Trafic. Met een historie die teruggaat naar 1980 is de Trafic al bijna 44 jaar een ongekend begrip. En uiterst succesvol, want er zijn meer dan 2,4 miljoen exemplaren van verkocht.
Volkswagen ID.Buzz“Uitgesproken elektrisch”Energielabel A | 22% bijtelling
Wat hebben we lang op de nieuwe interpretatie van de Transporter T1 moeten wachten. Jaren achter elkaar maakte Volkswagen ons lekker met concept cars die een reïncarnatie van de iconische hippiebus aankondigden.
Fiat e-Scudo“Slim bekeken”Energielabel A | 22% bijtelling
In bestelwagenland is het helemaal niet vreemd dat een bepaald ontwerp door meerdere automerken gevoerd wordt. Ontwikkelingskosten zijn op die manier lager en dat is broodnodig om de busjes nog een beetje vriendelijk geprijsd te houden.
Ford e-Transit“Transit(ie)”Energielabel A | 22% bijtelling
Nu de elektrificatie van personenauto's in volle vaart doordendert, zie je die trend langzaamaan ook bij bedrijfsauto's aanslaan. Bij de middelgrote bussen kun je al enige tijd heel goed uit de voeten met het aanbod van onder meer Peugeot en Mercedes-Benz.