-
Mercedes-Benz eSprinter“Magnifiek, maar...”Energielabel A | 12% bijtelling
Een premium beleving bieden met een bedrijfswagen, dat is een hele opgave. Toch is dat de missie van Mercedes-Benz Vans en het gaat ze niet onverdienstelijk af.
Mercedes-Benz eCitan“Met minder genoegen nemen”Energielabel A | 12% bijtelling
Het is zeker geen toeval dat je inmiddels van bijna iedere bestelauto een volledig elektrische versie kunt krijgen. De vraag naar bedrijfsauto's zonder lokale uitstoot neemt enorm toe, zeker in Nederland. 2025 nadert rap en daarmee de invoering van zero emissie zones voor de stadslogistiek.
Renault Kangoo L2“In de verlenging”Energielabel A | 12% bijtelling
Al meer dan tien jaar geleden maakten we kennis met de eerste elektrische Renault Kangoo. Waar we toen nog verwachtten dat dit een voorbode was van een snelle elektrificatie van bedrijfswagens, bleef die revolutie nagenoeg uit.
Renault Trafic“Onopvallend elektrisch”Energielabel A | 12% bijtelling
Zeg je Renault Bedrijfswagens, dan zeg je Renault Trafic. Met een historie die teruggaat naar 1980 is de Trafic al bijna 44 jaar een ongekend begrip. En uiterst succesvol, want er zijn meer dan 2,4 miljoen exemplaren van verkocht.
Volkswagen ID.Buzz“Uitgesproken elektrisch”Energielabel A | 12% bijtelling
Wat hebben we lang op de nieuwe interpretatie van de Transporter T1 moeten wachten. Jaren achter elkaar maakte Volkswagen ons lekker met concept cars die een reïncarnatie van de iconische hippiebus aankondigden.
Fiat e-Scudo“Slim bekeken”Energielabel A | 12% bijtelling
In bestelwagenland is het helemaal niet vreemd dat een bepaald ontwerp door meerdere automerken gevoerd wordt. Ontwikkelingskosten zijn op die manier lager en dat is broodnodig om de busjes nog een beetje vriendelijk geprijsd te houden.
Ford e-Transit“Transit(ie)”Energielabel A | 12% bijtelling
Nu de elektrificatie van personenauto's in volle vaart doordendert, zie je die trend langzaamaan ook bij bedrijfsauto's aanslaan. Bij de middelgrote bussen kun je al enige tijd heel goed uit de voeten met het aanbod van onder meer Peugeot en Mercedes-Benz.
Peugeot e-Partner“Time for change”Energielabel A | 12% bijtelling
Het kopen van een bedrijfswagen is een serieuze aangelegenheid. Ruimte, comfort, praktisch gemak en uitstoot spelen een belangrijke rol in de overweging.
Mercedes-Benz Citan“Meer DNA”Energielabel F | 22% bijtelling
De introductie van de eerste Citan riep een boel vragen op. Maakte Mercedes het er makkelijk vanaf door het ontwerp van Renault grotendeels over te nemen? En was er wel genoeg eigen inbreng in het ontwerp om met recht een Benz genoemd te worden? Uiteindelijk bleek er in ieder geval.....
Renault Kangoo“Derde levensfase”Energielabel E | 22% bijtelling
Tweede helft jaren negentig lanceerde Renault de eerste generatie Kangoo. Een bestelauto en afgeleide personenversie die volledig afweek van de op compacte personenwagens gebaseerde bestellers van daarvoor. Met betrekking tot de Kangoo praat Renault zelf inmiddels in termen van icoon.
Volkswagen Caddy Cargo“Eindelijk opvolging”Energielabel E | 22% bijtelling
Als autofabrikant moet je er goed voor zitten als je een nieuwe bedrijfsauto wilt introduceren. Niet alleen wordt er veel van de bus gevraagd, de levenscyclus van een bedrijfsauto is ook een stuk langer. De auto moet dus zo ontworpen worden dat deze vele jaren meekan en niet snel verouderd aandoet.