Grommen
We starten de auto en horen de 300 paarden in het vooronder wakker worden. Na het starten blijft de auto ongeveer 20 seconden iets hoger in zijn toeren stationair draaien. Dit geeft een heerlijk gebrom, dat doet vermoeden dat deze auto de nodige potentie in zich heeft om snel van A naar B te komen. Tussen de voorstoelen vinden we geen omhoogschuivende draaischakelpook, maar een kleine pook die gekoppeld is aan een 9-traps ZF-automaat. De driehonderd pk zorgt voor heerlijke rijprestaties en in 6,4 seconden wordt de spurt tot 100 km/u bereikt. Ondanks het hoge gewicht van 1.894 kilogram voelt de auto zeer sportief en komen we niets tekort. De besturing voelt zeer direct en op ieder moment krijg je de ervaring volledig 'in control' te zijn.
De Duitse modellen als de X2 en Q3 bieden natuurlijk ook de nodige sportiviteit. De Jaguar E-Pace spant echter absoluut de kroon. De hele auto is gemaakt om sportief te zijn en in bijna geen enkele SUV van dit formaat is nog een vermogen van 300 pk te vinden. Daarnaast is de achteras van de top-uitvoeringen van de E-Pace uitgerust met een systeem dat apart van elkaar de wielen kan aandrijven. Zo kan in een bocht meer vermogen worden gegeven aan het binnenste wiel zodat de auto van zichzelf al de gewenste kant op 'stuurt'. Jaguar heeft er alles aan gedaan om de maximale fun met deze auto mee te geven.