Seat Leon Sportstourer“Aan de stekker”Energielabel A | 22% bijtelling
Ook Seat moet aan de stekker. De Seat Mii Electric was het eerste elektrische productiemodel van het merk en met de Cupra Born - strikt genomen geen Seat meer - staat de tweede EV al op de prijslijst. Met de Leon e-Hybrid heeft Seat er een extra stekkeraar bij.
Seat Leon Sportstourer“Volop emotie”Energielabel A | 22% bijtelling
Na de Ibiza is Seat's Leon het belangrijkste model voor het Spaanse merk. Sinds de introductie van de C-segmenter werden er ruim 65.000 exemplaren van verkocht. En dat terwijl het model het lang zonder de stationwagen als carrosserievariant moest stellen.
Seat Leon“Número cuatro”Energielabel B | 22% bijtelling
De Leon is een erg belangrijke auto voor Seat. Na de Ibiza is de Leon in Nederland namelijk de bestverkochte auto van het Spaanse merk. Hoewel we de laatste tijd door het merk vooral werden bestookt met nieuwe cross-overs als de Tarraco en de Arona blijft de Leon een absolute verkooptopper.
Seat Leon“Heter dan heet”Energielabel F | 22% bijtelling
Wanneer je in de markt bent voor een zogeheten 'hot-hatchback', zijn er legio opties te bedenken. De Peugeot 308 GTI, de Renault Megane RS, de Golf GTI: allemaal zijn het leuke auto's met een hoge funfactor.
Seat Leon ST “Opgeruigde avonturier”Energielabel F | 22% bijtelling
Aan stationwagens geen gebrek in Nederland. Een gering bedrag extra voor een berg meer ruimte, dat klinkt de nuchtere Hollandse automobilist als muziek in de oren. Maar stationwagens met vierwielaandrijving zijn al een stuk dunner bezaaid, laat staan in het C-segment.
Seat Leon ST Cupra“Mag het ietsje meer zijn?”Energielabel E | 22% bijtelling
De Leon brengt Seat weer het succes waar het zo lang naar op zoek is geweest en met name de ST doet daarbij een stevige duit in het zakje. In de zuinige Ecomotive-uitvoering is hij bijtellingsvriendelijk en bindt zodoende veel mensen aan zich.
Seat Leon ST“De eerste, de beste”Energielabel B | 22% bijtelling
Wil je als automerk meetellen op de Nederlandse markt, dan zul je een compacte middenklasser met 14% bijtelling in het gamma moeten hebben. Een stationvariant met dezelfde bijtelling is een pré. Seat had nooit een 'ST' van de Leon, tot op dit moment.
Seat Leon“Walking on sunshine”Energielabel B | 22% bijtelling
Seat begeeft zich al enige tijd in zwaar weer. De Ibiza 1.2 TDI gaat - met dank aan z’n 14% bijtelling - als warme broodjes over de toonbank, maar dat is dan ook zo’n beetje het enige lichtpuntje.
Seat Leon Cupra R“Tourwagen voor het volk”Energielabel G | 22% bijtelling
Tom Coronel racet al sinds een paar jaar met een dieselgestookte Seat Leon in het FIA World Touring Car Championship. Velen vinden dat dieselgeratel maar niets en voor de echte petrolhead heeft Seat nu een leuke tourwagen voor de openbare weg in elkaar gesleuteld.
Seat Leon“Dieselen door Duitsland”Energielabel G | 22% bijtelling
Per spoor een stedentrip maken is door de lage prijzen van de treintickets een prima alternatief voor de auto. Maar met de zuinige diesels van tegenwoordig kun je ook per auto een goedkope reis maken: meer dan duizend kilometer op één tank brandstof is vaak geen probleem.
Seat LeonEnergielabel G | 22% bijtelling
Wederom een Seat Leon in de test. Mede door de enthousiaste medewerking van Seat-dealer Ames Auto Casa te Zwijndrecht kan vandaag een zakelijk zeer interessante variant van de Leon onder de loep genomen worden. Het betreft hier de 1.
Seat LeonEnergielabel G | 22% bijtelling
“Only for those who believe in driving”. De slogan waarmee Seat de nieuwe Leon promoot. En daar is geen woord van gelogen. De nieuwe Leon is echt alleen voor mensen die geloven in autorijden. Geheel in lijn met de nieuwe Seat-familie. De hier geteste en pittige 2.
Seat LeonEnergielabel G | 22% bijtelling
Nauwlettend hield ik de laatste tijd in de gaten of de nieuwe Leon al in Nederland gearriveerd was, want ik was zeer gecharmeerd van het nieuwe model vanaf het moment dat de eerste foto's op internet kwamen te staan.