Zakelijke sprinter
Voor de zakelijke verkopen moet de dieselmotor het doen. Deze 1.6 CRDi met 136 pk - voorheen 128 pk - biedt én ruim voldoende vermogen én 20% bijtelling voor de zakelijke rijder. Hij geeft zijn vermogen vrij bij een laag toerental, wat erg prettig is in de praktijk. Niet alleen gaat de acceleratie rap, ook kan er snel overgeschakeld worden naar een volgend verzet. Dat laatste is gunstig voor zowel het verbruik als de geluidsproductie. Vooral als de motor koud is, nagelt hij echter behoorlijk en kan de geluidsisolatie niet voorkomen dat dit doordringt in het passagierscompartiment. Dit doet wat af aan het kwaliteitsgevoel van de auto. Toch is de algemene indruk van het blok positief. Niet alleen op de snelweg heb je ruim voldoende vermogen om zelfs op hogere snelheden mee te kunnen, ook in stadsverkeer werkt het relatief hoge aantal pk's en koppel mee om rap van kiet te kunnen gaan. Rijd je de auto zakelijk, dan is hij goed voor slechts 20% bijtelling. In de meeste gevallen is het verbruik wat daarbij hoort onhaalbaar in de praktijk. Volgens 'de fabriek' moet een gecombineerd verbruik gehaald kunnen worden van slechts 4,2 liter per 100 kilometer. Die waarde werd niet gehaald, maar 4,8 l / 100 km is toch een erg nette waarde. Hiervoor is nauwelijks moeite gedaan buiten het rijden van lange stukken op de snelweg, met gebruik van de cruise control. In de testperiode is daarbij zo'n 70% op de snelweg gereden en de rest in een mix van buitenwegen en stadsverkeer.
2020 - Hyundai i30 Fastback N 2.0 T-GDI N2
2018 - Hyundai i30 Wagon 1.4T DCT Premium
2017 - Hyundai i30 1.0 T-GDI First Edition
2013 - Hyundai i30 1.6 GDI i-Magine
2012 - Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDi i-Catcher
2012 - Hyundai i30 1.6 GDI i-Catcher
2009 - Hyundai i30 CW 1.4 CVVT DynamicVersion Blue
2009 - Hyundai i30 CW 1.6 CRDi VGT HP StyleVersion
2007 - Hyundai i30 1.6 CRDi VGT HP i-Catcher