Aangeefhulp
Binnenin is het een feest der herkenning, als je al eens in een normale i20 hebt gezeten. Het dashboard is identiek, net zoals de voorstoelen. Pas vanaf de achterbank is er een verschil. Daar komen is al wat lastiger; je moet je tussen de voorstoel en de B-stijl door wurmen. Achterin heb je als volwassene niet veel te zoeken. Je benen hebben net voldoende plek, maar het hoofd komt al snel klem te zitten door de aflopende daklijn. In de bagageruimte is met 326 liter voldoende plek voor de wekelijkse boodschappen of zelfs een weekje vakantie. Wil je meer vervoeren, dan kan de achterbank neergeklapt worden en is 1.042 liter inhoud beschikbaar. De zitpositie is voor een compacte auto als deze erg goed. Zelfs lange bestuurders kunnen een prettige instelling van stoel en stuur vinden om ook na een lange rit weer uitgerust uit te stappen. De voorstoelen geven daarbij een goede zijdelingse steun en zijn prettig stevig gevormd. Omdat de gordel relatief ver naar achter is geplaatst, zou je behoorlijk moeite moeten doen om hem te bereiken. Hyundai monteert daarom een handige 'aangeefhulp'. Hoewel dit al eerder is gezien in andere coupés, is het geen gemeengoed in driedeursmodellen.