Peugeot 308 GTi 1.6 e-THP 270

- 11 oktober 2015

Verdiend

Kwaliteit heeft zijn prijs. De instapper is de 250 pk sterke variant, die tevens minder is uitgerust dan de versie met 20 pk meer. Zo ontbeert hij de kuipstoelen, 19 inch wielen en het limited-slip differentieel. De eerste twee zaken zijn optioneel verkrijgbaar, maar wil je het differentieel, dan dien je 3.000 euro extra te investeren voor de Peugeot 308 GTi 270 by Peugeot Sport - zoals hij volledig heet. Voor 40.700 euro heb je een auto die ten opzichte van zijn concurrenten behoorlijk wat meer kost, maar ook meer te bieden heeft. Vooral zijn rij- en stuurgedrag zijn indrukwekkend, waarbij de auto zowel op de openbare weg als het circuit niet snel teleur zal stellen. Ook is de uitrusting prima in orde en mis je niks. Wij durven wel te stellen dat de 308 GTi tot de besten van zijn klasse behoort en zo het historische label zeker verdient.

  • Erg mooie balans in het onderstel
  • Krachtige motor
  • Goede rijeigenschappen op zowel de weg als circuit
  • Lange slagen van de pook
  • Niet bepaald een koopje
  • Weinig beenruimte op de achterbank
270 pk
330 Nm
250 km/h
6,0 s

Error loading images. One or more images were not found.