Voor elk wat wils
Dankzij de ruime instelmogelijkheden van zowel het onderstel als de gasrespons heeft de auto meerdere persoonlijkheden. In de 'normale' stand, dus met meer veerweg en een minder vinnige reactie van het gaspedaal en het stuur, is het een uiterst comfortabele auto. Er is ruim voldoende vermogen voorhanden, maar je wordt niet gepusht om flink te planken. Vooral op langere stukken snelweg is dit erg prettig, ook omdat het motorgeluid naar de achtergrond is verdrongen. Ondanks de zachtere vering is de auto niet week. Overhellen is de auto vreemd, al merk je in snel genomen bochten en bij vol remmen dat de auto niet één van de lichtste is. Druk je op de knop van 'sport plus', dan wordt de vering stijver, ligt de auto dichter bij het asfalt en klinkt er een flinke dosis lawaai uit de uitlaat. De acceleratie die de auto dan tentoonspreidt is indrukwekkend, zeker voor een auto van dit formaat. Niet alleen vanuit stilstand, maar ook op tussensprints laat je het gros van de andere weggebruikers ver achter je. Het stuurgedrag is door het kiezen van de meest sportieve modus tevens veranderd. Hoewel het gevoel in het stuurwiel ook in de meest comfortabele stand al prima is, is de wat zwaardere bediening net wat prettiger als je serieus hard bochten wil ronden. Door deze uitgebreide instelmogelijkheden, is de Macan Turbo een echte allrounder. Doordeweeks is hij inzetbaar als zakelijke auto - al zouden we dan wel een andere kleur kiezen - en in het weekend of op vakantie is het een ware pretmachine.