Details maken het geheel
Enkel een nieuwe neus kan al een hoop verschil maken in het aangezicht van een auto. Stap je van een 'oude' DS 3 in de nieuwe, dan denk je echter snel dat er geen verschillen zijn. Toch zijn er op detailniveau zeker aanpassingen gedaan. Zo werkt het multimediasysteem sneller en is het scherm een tandje groter. Ook verdwenen een hoop knoppen op het dashboard, om plaats te maken voor een touch screen. Dit laatste is een fijne toevoeging, gezien wij bij een eerdere test al aangaven dat een aanraakscherm verwacht werd, maar dat het systeem bediend moest worden met een draaiknop; ietwat onhandig en tegen de trend in. Nu gaat de bediening bijna helemaal goed. Helaas zijn de knoppen voor onder andere het terugkeren naar het hoofdmenu te laag geplaatst. Deze zitten achter de pook. Plaatsing net onder het scherm zou logischer zijn. Boven de knoppenrij is een opbergvakje geplaatst waarvan het nut enigszins beperkt is door de kleine ruimte. Ook op de achterbank is weinig ruimte beschikbaar. Al is het dashboard aan de bijrijderskant wijkend, de ruimte op de tweede zitrij is alleen toegankelijk voor - kleine - kinderen. Ook geheel achterin veranderde niks. Met 285 liter is de ruimte bovengemiddeld en is hij aanzienlijk groter dan bijvoorbeeld concurrent MINI.