Niet afgeladen
Waar normaal gesproken een dik afgeladen testauto bij de importeur staat te wachten, is er bij de Sports Tourer voor een bescheidener variant gekozen. Voor bijna 26.000 euro heb je een behoorlijk complete stationwagen. Zo zijn de stoelen met verlengbare zitting erg comfortabel en ondersteunend. Met het interieurpakket beschik je over een neerklapbare achterbank, die met een knopje in de kofferbak is neer te klappen. Aan ruimte is er sowieso geen gebrek binnen de Opel, want ten opzichte van zijn voorganger zijn er weer wat liters extra gewonnen en je komt ook geen aflegvakjes of bekerhouders tekort. Achterin kunnen drie jonge kinderen of twee volwassenen prima plaatsnemen, want hoofd- en beenruimte is er voldoende.
Al met al is het interieur enorm opgeknapt ten opzichte van zijn voorganger. Geen overkill aan knopjes meer en een snel werkend touchscreen maken de auto weer toekomstbestendig. Hier en daar is de materiaalkeuze nog wat twijfelachtig, zo is het kunststof van de achterdeurpanelen een stuk harder dan die bij de voorportieren. Bovendien doen de stengels aan het stuur wat verouderd aan.

2022 - Opel Astra 1.2 Turbo 130 Ultimate

2016 - Opel Astra 1.6 CDTi Innovation

2013 - Opel Astra Sedan 1.4 Turbo Cosmo

2012 - Opel Astra GTC OPC

2012 - Opel Astra GTC 1.4 Turbo Sport

2011 - Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo Sport

2010 - Opel Astra 1.7 CDTI Cosmo

2008 - Opel Astra GTC OPC Nürburgring Edition

2006 - Opel Astra 1.4 Edition

2006 - Opel Astra TwinTop 1.8 Cosmo





