Ruim in luxe
'Wij' Europeanen stellen hoge eisen aan het interieur van een auto. Niet alleen het ontwerp moet naar onze smaak uitgevoerd zijn, maar ook de gebruikte materialen ontkomen niet aan onze kritische blikken. Waar Suzuki's in het verleden weinig inspirerende dashboards hadden, is dit de afgelopen jaren sterk verbeterd. Qua kleurgebruik zou het nog wel wat sprankelender mogen - zwart heeft de boventoon met enkele zilverkleurige accenten rond onder andere de ventilatieroosters en het centrale scherm - maar het basisontwerp ziet er behoorlijk goed uit. Daarbij is de ergonomie goed in orde. Alles zit waar je het verwacht en het centrale scherm werkt prettig en geheel op gevoel. Suzuki heeft de facelift aangegrepen om de kwaliteit van de plastics aan te pakken. Vooral hetgeen gebruikt op de bovenzijde van het dashboard is sterk verbeterd. Helaas contrasteert het zachte paneel naast het multimediasyteem en het fraai ogende kunststof bovenop het dashboard nogal met de glimmende panelen op de portieren. Gelukkig is de royale binnenruimte gebleven.
Zowel voorin als achterin zit je bovengemiddeld, zeker als je de prijs van de auto bekijkt. Vanaf 20.999 euro staat er een S-Cross op de oprit. Hoewel dit een forse verhoging lijkt ten opzichte van zijn voorganger, is dit in de praktijk niet het geval. Suzuki koos er voor om de Base te schrappen en de Comfort als basisuitvoering te voeren. Hierdoor zit de auto standaard al ruim in zijn spullen - zoals airco, cruise-control en elektrische ramen voor en achter. Wil je net wat meer, dan bestel je de Exclusive. Met 17 inch lichtmetaal, LED-koplampen, climate-control en verwarmbare voorstoelen lijkt er weinig te wensen over. Voor de absolute verwennerij is er de High Executive. Navigatie op het touch screen, lederen bekleding, adaptive cruise-control en een groot schuif-kanteldak zijn maar een greep uit waar de auto van voorzien is. Het glazen dak zorgt echter voor een lager plafond, waardoor lange inzittenden wat sneller met de kruin tegen het hemeltje zitten.