Volkswagen Up! 1.0 TSI Beats

- 17 juni 2017

Zoek de verschillen

Na een rondje om de auto gelopen te hebben, moeten we concluderen dat we niet direct de verschillen zien met het voorgaande model. Pas nadat we twee foto's naast elkaar houden, zien we wat Volkswagen aan de populaire a-segmenter heeft veranderd. Aan de achterzijde zien we een strakker opgezette achterklep en aan de voorzijde een nieuwe bumper en led-dagrijverlichting. Hoewel de verschillen met het vorige model minimaal zijn, is de Up! waarin we rondrijden toch een blikvanger door zijn opvallende Beats by Dr. Dre-styling. De rode accenten op de spiegelkappen en de wielen maken de Up! tot een nóg leukere auto dan het al was. Hoewel de Up! geen ware sportauto is, zorgt de combinatie van de striping en de geblindeerde ruiten toch voor een lekkere toef sportiviteit.

De binnenzijde is net zo opvallend als de buitenzijde. Het vele gebruik van witte panelen geeft het gehele interieur een frisse tint. De combinatie met rode accenten en stiknaden maken het geheel helemaal af. Volkswagen heeft het nodige harde plastic in het interieur gepompt om de kosten laag te houden. Vooral de middentunnel tussen de bestuurders- en bijrijdersstoel doet hierdoor een tikkeltje goedkoop aan. De stoelen sieren zich met mooi afgewerkte bekleding en bieden voldoende comfort voor een stadsrit. Op de achterbank zit je als volwassen man van 1,90 meter niet erg riant. De knieën zitten strak tegen de voorstoel en met je kruin raak je het plafond. De kofferruimte is met een afmeting van 251 liter prima voor een stadsauto. Door het wegklappen van de achterbank is de kofferruimte nog uit te breiden tot 959 liter. Hiermee staat de Duitser echter het niet aan de top van het segment; landgenoten, maar ook Koreaanse concurrenten in deze klasse bieden meer ruimte.

90 pk
160 Nm
185 km/h
9,9 s
5,8 (4.4) l/100km
101 g/km
C
22%
€ 11.370
€ 19.544
€ 358 / maand
€ 73 - € 82 / kwartaal
  • Toyota Aygo X 1.0 VVT-i Limited

  • Dacia Spring Electric 45 Comfort Plus

  • Fiat Panda 1.0 Hybrid Launch Edition

  • Mitsubishi Space Star 1.2 CVT Instyle

  • Toyota Aygo 1.0 VVT-i X-CITE

  • Kia Picanto 1.2 CVVT GT-Line

  • Suzuki Ignis 1.2 Stijl

  • 2014 - Volkswagen e-Up!

  • 2013 - Volkswagen Up 1.0 75 pk automaat High Up

  • 2012 - Volkswagen Up! 75 pk high up!