Blinde vlek
Tijdens het instappen moet worden gerekend op een flinke afdaling naar de grond. De auto is voorzien van fijne, met leer beklede stoelen die je in bochten veel zijdelingse steun bieden. In de hoofdsteun zitten de speakers die gebruikt worden voor het geluid tijdens het telefoneren; in de deuren bevinden zich de exemplaren - geleverd door Bose - voor de andere audio. Zelfs met de stoel in de achterste en laagste stand zit je met een lengte van 1,90 bijna met je kruin tegen de hemelbekleding. Voor je neus prijkt een fijn stuurwiel met de nodige bedieningsknoppen. Nadat de startbutton aangeraakt is, begint er in het vooronder leven te ontstaan. Achter het stuur vind je naast de vertrouwde analoge klok ook een digitaal scherm dat voorziet in de nodige ritinformatie. Door middel van het scherm in het middenconsole zijn zaken als navigatie en communicatie te bedienen en onderin de middenconsole vinden we de knop waar het allemaal om draait in deze auto; Tijdens het stilstaan of met een snelheid tot maximaal 10 kilometer per uur is het dak te openen of te sluiten met deze knop. Naast het dak, dat in de achterzijde verdwijnt, wordt ook de achterruit weggevouwen zodat er een opening achter de stoelen ontstaat.
Het ideale aan een cabrio is dat het zicht rondom vele malen beter wordt. Je hebt enkel te dealen met een A-stijl aan de voorzijde. Bij de RF - want eigenlijk is het meer een targa - is het echter een ander verhaal. De C-stijl blijft namelijk gewoon overeind. Hoewel dit in veel gevallen geen enkel probleem zou zijn, zijn deze stijlen van de RF van een bovengemiddeld groot formaat. Hierdoor wordt het zicht je behoorlijk ontnomen en is het zaak dat je twee keer kijkt om te zien of er niemand zich in de dode hoek bevindt. Mazda heeft hier op ingespeeld door in de spiegels dodehoeksignalering te monteren. Toch blijft het moeilijk om in te schatten of er een fietser in je dode hoek bevindt en moet in veel gevallen worden vertrouwd op de technologie in plaats van de eigen ogen.