Niet goedkoop, toch onderscheidend
Tijdens een rit van ruim 1.800 kilometer, via diverse soorten wegen, leer je een auto uitgebreid kennen. Dat we enthousiast zijn over de progressie die het merk heeft gemaakt bij de ontwikkeling van de nieuwe Ibiza, blijkt uit de lovende woorden over het ruime en luxe interieur, de combinatie tussen het onderstel en de motor én de fraaie looks. Het koopje van de week is de Ibiza door deze kwaliteiten echter niet meer. De door ons gereden Xcellence kost minstens 20.300 euro en dan beschik je nog niet eens over het fraaie multimediasysteem met navigatie. De FR Business Intense heeft wel alles wat je wenst en kost dan ook 21.100 euro. Toch hoeft de auto gezien zijn waslijst aan onderscheidende pluspunten niet meer de goedkoopste in zijn klasse te zijn om aantrekkelijk te blijven. Seat heeft zichzelf met de nieuwe Ibiza een goede dienst gedaan en een auto op de markt gebracht waar de concurrentie zich op kan gaan richten de komende jaren.
- Erg prettige combinatie tussen motor en automaat
- Fraaie looks
- Ruim interieur
- Dunne rand van het stuurwiel
- Donker interieur
- Adaptieve cruise-control niet altijd praktisch

Citroën ë-C3 44 kWh Max

Mazda 2 Hybrid 1.5L VVT-I 116 Homura

Skoda Fabia 1.0 TSI 95 PK Business Edition

Hyundai i20 1.0 T-GDi 48V Premium
.jpg)
Toyota Yaris 1.5 Hybrid Dynamic

Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Executive

Opel Corsa 1.2 Turbo 100 pk GS Line

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G 90 Luxury

Peugeot 208 1.2 PureTech 100 6MT GT Line

Renault Clio TCe 100 R.S. Line








