Veiligheid voorop
Natuurlijk is BMW de veiligheid rond de 5 Serie Touring niet vergeten. Zaken als actieve voetgangersbescherming, kruisend verkeer herkennen en zelfs nightvision met persoonsherkenning zijn te bestellen. BMW is daarnaast ook hard aan de weg aan het timmeren als het gaat om autonoom rijden. Zodra de Lane Control Assistant is ingeschakeld, blijft de auto keurig tussen de lijnen en kan je de greep om het stuur verminderen. Toch blijft het oppassen. Vooral bij afslagen op snelwegen - als de wegbelijning uit elkaar gaat - wil de auto nog wel eens een ander pad kiezen dan wenselijk is. In de file is het zeer comfortabel om te werken met de adaptieve cruise control. Zelfs tot én vanuit stilstand blijft het systeem in werking waardoor - in combinatie met automatic steering - zelfs het filerijden een plezier wordt. Met twee bladzijdes aan opties rijden wij het meest uitgebreide model, waarbij ieder mogelijk denkbare optie in de auto verwerkt zit. Dat dit resulteert in een eindprijs van ruim 92 mille is even slikken. Vooral wanneer in acht genomen wordt dat we hier nog steeds te maken hebben met een basisdiesel.
Met recht concluderen we dat de keuze voor de 520dA Touring een hele goede is. Natuurlijk is het mogelijk om nog veel meer power toe te voegen en om te gaan voor een smeuïge zescilinder in de vorm van de 530d of de 540d. Echter biedt deze 520d genoeg om alles aan je reis comfortabel te laten zijn en je met plezier en snelheid van A naar B te brengen.
- Zeer comfortabel
- Bruikbare technologie
- Praktische inzetbaarheid
- Prijzige optielijst
- Vooral gericht op comfort
- Gemis zescilinder
2017 - BMW 5 Serie 530i xDrive High Executive
2013 - BMW 5 Serie Sedan 518d Business
2012 - BMW M5
2010 - BMW 5 Serie Touring 520d High Executive
2010 - BMW 5 Serie 523iA High Executive
2010 - BMW 5 Serie 530d High Executive
2008 - BMW M5 Touring
2007 - BMW 5 Serie 525i High Executive
2006 - BMW 5 Serie Touring 530i High Executive