Rijplezier inbegrepen
Dat AMG het cijfer 43 wel dergelijk serieus neemt, zien we zodra we de motorkap openen. Voor ons zien we een krachtige 3-liter V6 biturbomotor die een vermogen van 367 trappelende paarden huisvest. Het door AMG ontwikkelde onderstel zorgt ervoor dat alle power efficiënt bij de achterwielen terecht komt. Het is opmerkelijk om te horen dat de A 45 - met een 2.0 liter viercilinder en enkele turbo - méér vermogen uit een kleiner blok weet te persen. Het vermogen van de A 45 komt namelijk uit op 381 pk. Om die reden zal er waarschijnlijk voor een lager getal zijn gekozen bij het model waar we op dit moment mee op pad zijn.
Rijden in een roadster met zo'n heerlijke motor in het vooronder is een beleving op zich, want met een geopende kap is het geluid van de uitlaten nog beter hoorbaar. Zodra het gaspedaal wordt ingetrapt, wil de auto niets liever dan vooruit. Vooral als met DYNAMIC SELECT de Sport+ modus is ingeschakeld, vlieg je werkelijk over het asfalt. Door het schakelen - door middel van de flippers - voor eigen rekening te nemen, jagen we de toerenteller richting het rode gebied en horen we de uitlaten achter ons tekeer gaan. Door enkele versnellingen terug te schakelen, knetteren de uitlaten nog eens flink, wat aanspoort om hetzelfde trucje nogmaals te herhalen. De 9G-TRONIC versnellingsbak doet keurig zijn werk en haakt direct in op elk commando van de bestuurder. In 4,7 seconden wordt de 100 km/u gehaald. De elektronische begrenzer zorgt uiteindelijk voor een topsnelheid van 250 km/u.