Luxe met een kanttekening
Uit de grote vraag naar SUV's en cross-overs blijkt wel dat de consument steeds meer de wens heeft voor een hogere zitpositie. BMW springt daar met haar Gran Turismo's goed op in, wat maakt dat je ook in de 6 Serie GT net wat hoger zit dan in een reguliere 5 of 7 Serie. Door de zee aan hoofdruimte krijg je voorin een heel ruimtelijk gevoel. Bovendien zitten de zetels voortreffelijk en zijn ze zeer uitgebreid te verstellen. De ventilatie en verwarming maken het feest compleet, hoewel het vreemd is dat een massagefunctie niet eens leverbaar is.
Ten opzichte van de 7 Serie levert de auto sowieso in qua luxeopties. Wanneer je vaak rondgereden wordt door een chauffeur, zou het fijn zijn om achterin twee individuele zetels te hebben, waarbij de stoelen ook uitgebreid te verstellen zijn. Bij de 6 Serie GT is dit niet te verkrijgen en alleen de rugleuning is te verstellen. Niet dat de omstandigheden achterin erbarmelijk zijn, want je zit met twee volwassenen vorstelijk. Maar de achterbank is toch meer ontworpen voor het gewone vervoer, dan voor de captains of industry die anders best eens deze auto zouden kunnen kiezen. Wellicht dat BMW dat aanvoelde en het de eigen 7 Serie niet extra lastig wilde maken.