Hybride zescilinder
Lexus koos er jaren geleden voor om in Nederland nog louter hybrides te verkopen. Dat is nog steeds het geval. Daarom is er geen motorische keuze bij de RX. De enige optie is een 3.5 liter V6 benzinemotor die is gekoppeld aan twee elektromotoren, waardoor de auto een vierwielaandrijver is. De elektromotoren kunnen de auto geheel zelfstandig aandrijven, zodat er over een afstand van een paar kilometer volledig elektrisch kan worden gereden. Maar meestal wordt er naadloos samengewerkt. Bij fors accelereren springen de elektromotoren bij voor maximaal presteren. Bij remmen en gas los wordt juist weer energie teruggewonnen die in een bescheiden accu wordt opgeslagen. De techniek zorgt sowieso voor het terugdringen van het brandstofverbruik. Gemiddeld neemt de auto genoegen met 1 liter benzine op 12,2 kilometer en dat zou bij alleen een benzinemotor van dit formaat aanzienlijk meer zijn.
Bij een hybride wordt gesproken over een zogenaamd systeemvermogen. De vermogens en koppels van de verschillende motoren mogen niet straffeloos bij elkaar opgeteld worden. De RX450hL komt aan 313 pk en een koppel van 335 Nm. Ondanks een fors gewicht van 2.180 kg vanwege de extra aandrijflijn sprint de auto in 8 tellen naar de 100 km/u en topt op een begrensde 200 km/u.