Er wordt geluisterd
Nissan laat graag horen dat er een nieuwe motor in de Micra te vinden is. Luisteren kunnen de Japanners echter ook. We zien dat de feedback vanuit het model van twee jaar geleden is opgepakt. We misten bijvoorbeeld de elektrische ramen achterin, Apple Carplay, Android Auto en natuurlijk een stuk vermogen. Juist deze zaken zijn goed opgepakt en de Micra kan er weer een paar jaar fris tegenaan. Het B-segment vraagt om sportievere modellen. Kijk naar de populariteit van de Seat Ibiza FR of Ford Fiesta ST-line. Door de toevoeging van de N-Sport doet ook Nissan zijn duit in het zakje. Niet door hardcore uit te pakken op sportiviteit, maar juist door subtiele verschillen toe te passen op een, van zichzelf, sportief getekende auto. Tel daar de tien pk extra bij op en je hebt een totaalpakket dat minimaal een bezoek aan de showroom waard is.
- Zuiniger
- Verbeterde prestaties
- NewNissanConnect-infotainment
- Klein infotainmentscherm
- In prijs gestegen
Hyundai i20 1.0 T-GDi 48V Premium
Dacia Sandero TCe 100 Bi-Fuel Comfort
Toyota Yaris 1.5 Hybrid Dynamic
Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Executive
Opel Corsa 1.2 Turbo 100 pk GS Line
Mazda 2 1.5 Skyactiv-G 90 Luxury
Renault Clio TCe 100 R.S. Line
Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet
Kia Rio 1.0 T-GDI ExecutiveLine