Volkswagen e-Crafter 35,8 kWh L3H3

- 22 juli 2019

Een uitkomst

De dieselversies van bedrijfsauto's zijn al een stuk verfijnder geworden in de laatste jaren, maar de rust die het rijden met de e-Crafter schept, kunnen ze nooit evenaren. Het is voor het eerst dat we opgestoken duimen kregen tijdens een test met een bedrijfsauto, maar onderweg met de e-Crafter gebeurde het toch echt. Op onze tocht naar een fotolocatie reden we door een Vinex-wijk, waar bewoners van de voorjaarszon aan het genieten waren in de voortuin. In het natuurlijke habitat van de pakketbezorger zit men absoluut te wachten op een geruisloze pakezel, blijkt uit de enthousiaste reacties die wij ontvingen.

En ook voor bestuurder betekent elektrisch rijden een uitkomst. Geen dieselgebrom, geen trillingen, geen schakelmomenten. Alleen maar een licht gezoem van de elektromotor tijdens het accelereren. Het gemak waarmee de e-Crafter - beladen of niet - van zijn plaats komt en de standvastigheid in bochten deden ons verbazen. Dit is eigenlijk zoals elke bedrijfswagen zou moeten rijden, maar er zijn helaas ook minpunten...

136 pk
290 Nm
90 km/h
10,0 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
22%
€ 69.100
€ 69.100
€ 1.267 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Renault Master Z.E. 33 kWh L3H2

  • 2017 - Volkswagen Crafter 2.0 TDI FWD 35 L2H2 Highline