Schijfremmen achter
Zijn we er dan? Welnee. Ook de wielophanging is op detailpunten aangepakt en dat zorgt ervoor dat de Zoe met name op oneffenheden een stuk comfortabeler is geworden. Het onderstel is nu beter afgestemd op het forse gewicht. Alle nieuwe toevoegingen, ook op het gebied van veiligheid, zorgen nog eens voor 50 kg extra. Om het totaalgewicht van 1502 kg veilig tot stilstand te brengen heeft Renault nu ook de remtrommels achter ingeruild voor schijven met een meer trefzeker remgedrag tot gevolg.
De laatste wijziging is grappig genoeg ook meteen het eerste wat je opmerkt zodra je met de nieuwe Zoe wegrijdt. Het is de enorme rust in het interieur. Omdat de motor nauwelijks geluid maakt, zijn andere geluiden bij elektrische auto's juist beter waarneembaar. Maar door een verbeterde isolatie van bodem en portieren, nieuwe, beter afsluitende portierrubbers en een gelamineerde voorruit is de Zoe stukken stiller en dat maakt het totaalpakket aan veranderingen ronduit indrukwekkend. Prettig om te weten dat Renault de mogelijkheid blijft bieden om naast volledige koop de batterij ook te kunnen leasen.
- Betere prestaties en grotere actieradius
- Mooi stil in het interieur
- Geen actieve cruise control beschikbaar
- Bescheiden ruimte op de achterbank
Citroën ë-C3 44 kWh Max
Mazda 2 Hybrid 1.5L VVT-I 116 Homura
BYD Dolphin Design
Toyota Yaris Hybrid 130 Launch Edition
Skoda Fabia 1.0 TSI 95 PK Business Edition
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid Active Vignale
Peugeot 208 1.2 PureTech 100 6MT GT Line
Peugeot e-208 EV 136 GT
Audi A1 30 TFSI S Tronic Edition One